Adobe Max 2017 – Het verslag

Storm Digital, in nieuws

Verslag van The Creativity Conference
Leestijd: 3 minuten.

Afgelopen maand waren we aanwezig bij hét event voor alle creatievelingen vanuit de hele wereld; Adobe Max in the Venetian in Las Vegas. De opening was big. Maar liefst 12.000 designers, art-directors, fotografen, videografen én een nuchtere Groninger kwamen bijeen om kennis op te doen en te delen. In deze blog delen we graag de belangrijkste highlights met je.

Inspiratie.
John Favreau, de producer van Iron man en the Jungle Book, mocht aftrappen. Net als ons heeft hij te maken met continue veranderingen in zijn werkomgeving. Hoe ga je om met 3D, VR en AR? Zijn visie; blijf ontdekken, blijf proberen, val, sta weer op en streef naar het beste resultaat! Tof.

Annie Griffith, fotografe bij National Geographic, haalt haar kracht en inspiratie uit andere vrouwen. Ze legt niet de focus op hun struggles, maar de kracht die ze hebben om hiermee om te gaan. Mooi.

Jonathan Adler heeft zijn kantoor baan opgezegd en is gewoon potten gaan bakken. Hij is stronteigenwijs, doet wat hij zelf leuk en mooi vindt en blijkbaar kan dit ook een formule voor succes zijn. Zijn doel: creëer een meubelstuk waarover een stelletje ruzie zal maken. Nice.

Skills
Naast alle succesverhalen was dit vanzelfsprekend ook het moment om mijn eigen design skills future-proof te maken. In een paar klikken een persoon laten lachen, verdwijnen (#ProjectCloak) of meerdere varianten van een landingspagina maken. Met behulp van puppet warp, content aware scale, repeat grids wordt ons werk makkelijker, beter en vooral sneller.

Tegenwoordig kan dit ook allemaal op tablet en smartphone. Qua techniek niet baanbrekend, maar qua toepassing wel. We zijn mega flexibel en iedereen kan on-the-go een video of foto editen. Bijkomend voordeel is dat we nu ook gewoon kunnen doorwerken op de wc.

Sneaks
De nerds van Adobe werden speciaal voor deze avond uit hun cubicle getrokken en mochten (lees: moesten) persoonlijk de updates voor het komende jaar presenteren. Al deze updates waren gebaseerd op één vette ontwikkeling; Adobe Sensei. Dit is een combinatie van kunstmatige intelligentie en machine learning.

Met behulp van data wordt berekend wat voor objecten, kleuren en vormen er in een visual zitten. Nee dat is inderdaad nog niets nieuws, maar Adobe heeft ook manieren gevonden om dit te herkennen, te selecteren en te vervangen. We kunnen al met behulp van een Vision API berekenen wat voor visual of welke elementen uit een visual het beste resultaat leveren in een campagne. Met behulp van Adobe Sensei kunnen we straks nog een stap verder gaan en deze visual uit andere beelden samenstellen en optimaliseren, zonder dat hier achteraf nog een designer voor nodig is.

Conclusie
Een week vol inspirerende sprekers, handige tips én een kijkje in de toekomst. Artificial intelligence doet ook zijn intrede in de wereld van design. We zien dit niet als bedreiging maar als kans. Kansen om processen te versnellen en campagnes te verbeteren.

Geïnspireerd door deze blog? En wil je graag meer weten? Ik praat je graag nog verder bij onder het genot van een kop koffie.

Gerelateerde blogs

in algemeen | nieuws

Niet wij op 1, maar jij op 1

Storm Digital

GROOTS GEWORDEN DOOR PERSOONLIJK TE BLIJVEN Yeah! 5 sterren voor Storm bij het uitkomen van de Emerce100. Een score waar we enorm trots op zijn. Dit jaar misschien wel meer dan ooit. Wie Storm al een tijdje kent, weet dat ‘persoonlijk zijn en blijven’ bij ons voorop staat. In onze campagnes, maar ook in de […]

Lees verder
in nieuws

Accenture Interactive breidt digital marketing services uit met overname Nederlandse Storm Digital

Storm Digital

Nieuwe stap in programmatic advertising in Nederland; schaalvergroting in Europa Amsterdam, 15 maart 2019 – Accenture (NYSE: ACN) heeft Storm Digital overgenomen, een full-service digital marketingbureau gespecialiseerd in social-, programmatic en search advertising diensten. De diensten van het bureau transformeren de klantervaring met strategische, technologische, analytische en creatieve oplossingen in het marketing domein. De overname […]

Lees verder
in nieuws

Accenture Interactive Expands Digital Marketing Services in the Netherlands by Acquiring Storm Digital

Storm Digital

The acquisition is the latest step in growing Accenture Interactive’s programmatic advertising capabilities in Europe AMSTERDAM; March, 15, 2019 Accenture (NYSE:ACN) has acquired Storm Digital, a full service digital marketing agency specialising in search, social and programmatic advertising services that transforms customer experiences through strategic, technological, analytical and creative solutions. The acquisition expands the presence […]

Lees verder