Adobe Max 2017 – Het verslag

Storm Digital, in nieuws

Verslag van The Creativity Conference
Leestijd: 3 minuten.

Afgelopen maand waren we aanwezig bij hét event voor alle creatievelingen vanuit de hele wereld; Adobe Max in the Venetian in Las Vegas. De opening was big. Maar liefst 12.000 designers, art-directors, fotografen, videografen én een nuchtere Groninger kwamen bijeen om kennis op te doen en te delen. In deze blog delen we graag de belangrijkste highlights met je.

Inspiratie.
John Favreau, de producer van Iron man en the Jungle Book, mocht aftrappen. Net als ons heeft hij te maken met continue veranderingen in zijn werkomgeving. Hoe ga je om met 3D, VR en AR? Zijn visie; blijf ontdekken, blijf proberen, val, sta weer op en streef naar het beste resultaat! Tof.

Annie Griffith, fotografe bij National Geographic, haalt haar kracht en inspiratie uit andere vrouwen. Ze legt niet de focus op hun struggles, maar de kracht die ze hebben om hiermee om te gaan. Mooi.

Jonathan Adler heeft zijn kantoor baan opgezegd en is gewoon potten gaan bakken. Hij is stronteigenwijs, doet wat hij zelf leuk en mooi vindt en blijkbaar kan dit ook een formule voor succes zijn. Zijn doel: creëer een meubelstuk waarover een stelletje ruzie zal maken. Nice.

Skills
Naast alle succesverhalen was dit vanzelfsprekend ook het moment om mijn eigen design skills future-proof te maken. In een paar klikken een persoon laten lachen, verdwijnen (#ProjectCloak) of meerdere varianten van een landingspagina maken. Met behulp van puppet warp, content aware scale, repeat grids wordt ons werk makkelijker, beter en vooral sneller.

Tegenwoordig kan dit ook allemaal op tablet en smartphone. Qua techniek niet baanbrekend, maar qua toepassing wel. We zijn mega flexibel en iedereen kan on-the-go een video of foto editen. Bijkomend voordeel is dat we nu ook gewoon kunnen doorwerken op de wc.

Sneaks
De nerds van Adobe werden speciaal voor deze avond uit hun cubicle getrokken en mochten (lees: moesten) persoonlijk de updates voor het komende jaar presenteren. Al deze updates waren gebaseerd op één vette ontwikkeling; Adobe Sensei. Dit is een combinatie van kunstmatige intelligentie en machine learning.

Met behulp van data wordt berekend wat voor objecten, kleuren en vormen er in een visual zitten. Nee dat is inderdaad nog niets nieuws, maar Adobe heeft ook manieren gevonden om dit te herkennen, te selecteren en te vervangen. We kunnen al met behulp van een Vision API berekenen wat voor visual of welke elementen uit een visual het beste resultaat leveren in een campagne. Met behulp van Adobe Sensei kunnen we straks nog een stap verder gaan en deze visual uit andere beelden samenstellen en optimaliseren, zonder dat hier achteraf nog een designer voor nodig is.

Conclusie
Een week vol inspirerende sprekers, handige tips én een kijkje in de toekomst. Artificial intelligence doet ook zijn intrede in de wereld van design. We zien dit niet als bedreiging maar als kans. Kansen om processen te versnellen en campagnes te verbeteren.

Geïnspireerd door deze blog? En wil je graag meer weten? Ik praat je graag nog verder bij onder het genot van een kop koffie.

Gerelateerde blogs

in nieuws

Wij zijn GOUD: da’s Gronings voor gewoon goed

Nynke Feenstra

Hij is weer uit: de jaarlijkse editie van de Emerce100! Wij hebben goud in maar liefst twee categorieën: digital marketing bureau’s én consultancy. Uniek en nog nooit eerder gebeurd, hebben we ons laten vertellen. Extra mooi omdat deze lijst wordt samengesteld door alle beslissers en beïnvloeders uit het werkveld van digital marketing. We willen iedereen […]

Lees verder
in nieuws

De rol van de search marketeer verandert door toename automatisering

Storm Digital

Uit onderzoek van DDMA en IAB Nederland blijkt dat midden tot grote Nederlandse bedrijven 53% van hun SEA activiteiten vandaag de dag al automatiseren. Om te zorgen dat automatisering goed wordt ingezet, zijn er veranderingen nodig binnen bedrijven: e​r dient een mentaliteitsverandering plaats te vinden ten opzichte van automatisering en het is van belang de juiste vaardigheden binnen […]

Lees verder
in nieuws

Storm Digital start Vision API met CLUSE

Nynke Feenstra

Storm Digital & horloge- en sieraden merk CLUSE slaan de handen ineen om samen te werken aan slimme Image Content Analysis passend bij de digitale doelstellingen van het merk. Door middel van een analyse op basis van machine learning is onderzoek gedaan naar de visuals/ads van CLUSE om vast te stellen welke elementen het best […]

Lees verder