Hij is uit: De Customer Journey in kaart in 60 minuten

Storm Digital, in nieuws

Hij is uit! Het nieuwste boek van onze consultant Bart van der Kooi. In ‘De Customer Journey in kaart’ in 60 minuten’ verschaft hij een kompas om de complete klantreis voor je eigen organisatie in kaart te brengen.

In het boek legt Bart de reis van de doelgroep uit aan de hand van tien fasen. Daarin heeft elke organisatie een ander zwaartepunt. Het start vaak met een latente behoefte fase (‘ik weet nog niet wat ik wil’), maar ook de fasen waarin men oriënteert op product of dienst en een overweging tussen aanbieders en merken maakt, bieden vanuit marketing, communicatie en bedrijfsvoering veel kansen. Vanaf de aankoopfase kan en mag je je doelgroep persoonlijker benaderen. Denk aan gepersonaliseerde e-mails, datacollectie en CRM-mogelijkheden. Uiteindelijk heb je het liefst loyale klanten die ook nog eens reclame voor je maken: ambassadeurs.

Bart van der Kooi over het boek: “het boek beschrijft op een concrete en praktische manier de fasen, hun plussen en minnen en de manieren waarop je als organisatie verschil kunt maken. Het is een leidraad om te bepalen aan welke fase je voor jouw organisatie moet gaan werken. Maar bovenal biedt het inzicht in het denken vanuit je klant. Je moet daar zijn waar je doelgroep is, weten wat zij denken, hoe ze met je in aanraking komen (of juist niet) en beseffen waar ze in hun dagelijks leven mee bezig zijn. Niet alleen als ze hun portemonnee in de hand hebben om je product te kopen, maar ook daarvoor én daarna.”

In 60 minuten weet je hoe je de customer journey voor jouw klant in kaart kunt brengen. Hebben? Neem even contact met ons op. Je kunt hem eventueel ook hier bestellen.

Gerelateerde blogs

in geen onderdeel van een categorie | nieuws

Adobe Max 2017 – Het verslag

Niek Roemahlang

Verslag van The Creativity Conference Leestijd: 3 minuten. Afgelopen maand waren we aanwezig bij hét event voor alle creatievelingen vanuit de hele wereld; Adobe Max in the Venetian in Las Vegas. De opening was big. Maar liefst 12.000 designers, art-directors, fotografen, videografen én een nuchtere Groninger kwamen bijeen om kennis op te doen en te […]

Lees verder
in nieuws

Storm Digital start Vision API met CLUSE

Nynke Feenstra

Storm Digital & horloge- en sieraden merk CLUSE slaan de handen ineen om samen te werken aan slimme Image Content Analysis passend bij de digitale doelstellingen van het merk. Door middel van een analyse op basis van machine learning is onderzoek gedaan naar de visuals/ads van CLUSE om vast te stellen welke elementen het best […]

Lees verder