Hij is uit: De Customer Journey in kaart in 60 minuten

Storm Digital, in nieuws

Hij is uit! Het nieuwste boek van onze consultant Bart van der Kooi. In ‘De Customer Journey in kaart’ in 60 minuten’ verschaft hij een kompas om de complete klantreis voor je eigen organisatie in kaart te brengen.

In het boek legt Bart de reis van de doelgroep uit aan de hand van tien fasen. Daarin heeft elke organisatie een ander zwaartepunt. Het start vaak met een latente behoefte fase (‘ik weet nog niet wat ik wil’), maar ook de fasen waarin men oriënteert op product of dienst en een overweging tussen aanbieders en merken maakt, bieden vanuit marketing, communicatie en bedrijfsvoering veel kansen. Vanaf de aankoopfase kan en mag je je doelgroep persoonlijker benaderen. Denk aan gepersonaliseerde e-mails, datacollectie en CRM-mogelijkheden. Uiteindelijk heb je het liefst loyale klanten die ook nog eens reclame voor je maken: ambassadeurs.

Bart van der Kooi over het boek: “het boek beschrijft op een concrete en praktische manier de fasen, hun plussen en minnen en de manieren waarop je als organisatie verschil kunt maken. Het is een leidraad om te bepalen aan welke fase je voor jouw organisatie moet gaan werken. Maar bovenal biedt het inzicht in het denken vanuit je klant. Je moet daar zijn waar je doelgroep is, weten wat zij denken, hoe ze met je in aanraking komen (of juist niet) en beseffen waar ze in hun dagelijks leven mee bezig zijn. Niet alleen als ze hun portemonnee in de hand hebben om je product te kopen, maar ook daarvoor én daarna.”

In 60 minuten weet je hoe je de customer journey voor jouw klant in kaart kunt brengen. Hebben? Neem even contact met ons op. Je kunt hem eventueel ook hier bestellen.

Sharing is caringShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde blogs

in nieuws

5 redenen waarom een hackathon zo fantastisch is

Nynke Feenstra

Hackathons zijn fantastisch! De impact is groots. En daarom organiseert Storm Digital vandaag alweer haar tweede Hackathon. Zojuist is het startsignaal hiervoor afgegeven. Zeven verschillende teams werken in 24 uur een ronkende case uit waarbij de verschillende disciplines vanuit data, techniek, content en campagne management samenkomen. Executiekracht = strategisch succes In praktijk komt het veel voor; […]

Lees verder
in nieuws

Parship kiest voor Storm Digital

Nynke Feenstra

Storm Digital gaat aan de slag voor Parship, een van de grootste datingsites van Europa voor singles die op zoek zijn naar een serieuze, duurzame relatie. Parship biedt singles in dertien landen een matchingsmethode met een persoonlijkheidstest. Storm Digital wordt structureel verantwoordelijk voor alle Nederlandse Google Adwords campagnes, waarbij ingezet wordt op automatisering en scripting. […]

Lees verder