In het kort

Restaurants delen één ding; de liefde voor lekker eten. Verder schuilt er achter iedere deur een uniek concept en menu, maar vooral een unieke beleving. Een beleving die door COVID-19 anders is dan voorheen. Tot nu. Met Behind The Menu gaan we even terug naar ‘vroeger’ en nemen we weer een kijkje achter de schermen bij ons favoriete restaurant. Hoe? Met een Instant Experience.

De resultaten

  • Unieke online beleving
  • 13" average view time
  • Mobile first approach

DING DONG. De bakker om de hoek, een burger van onze favoriete fastfood keten of een gehele rijsttafel, we laten het maar al te graag aan de deur bezorgen. Maar wie of wat zit achter deze overheerlijke maaltijden?

Instant Experience is een mobile-only advertentieformaat waarbij je de doelgroep laat landen in een full-screen advertentie. Deze is helemaal aangepast, precies naar wat je wil dat jouw ‘keuken’ uitstraalt. Hierdoor kun je meer laten zien dan alleen je product, want een ‘keuken’ is meer dan het eten dat er geproduceerd wordt! En dat allemaal zonder de pagina of landingspagina te hoeven verlaten.  

 De aanpak

Voor de Instant Experience ervaring van Takeaway.com namen we een kijkje achter de schermen bij drie verschillende restaurants; Wagamama, Graham’s Kitchen en Sla. Iedereen kon hiervan zijn of haar favoriet kiezen. 

Afhankelijk van het restaurant dat werd geselecteerd kon er worden doorgeklikt naar een nieuwe Instant Experience, die volledig was toegespitst op het restaurant waar iemands voorkeur naar uitgaat. Zo komen ze er hier achter het brein van de beroemde Chicken Katsu, legt Sla uit hoe ze dè Lazy vegan Kapsalon maken en maken ze kennis met de Chef van Michelin-restaurant Graham.

Door verschillende elementen toe te voegen hebben we ieder restaurant uitgelicht op hun eigen unieke manier. Inhoudelijk bestond de Instant Experience uit: video, een till-to-pan afbeelding en een carrousel. Mocht je toch een ander restaurant willen bekijken dan kon er gemakkelijk geswitcht worden.

De resultaten

Er is maar een manier om erachter te komen of deze Instant Experience net zo mooi werkt als dat het eruit ziet, en dat is; TESTEN.

De tests hebben we op twee verschillende manieren gedaan: 1x de instant experience met de tussenpagina (keuze uit 3 artikelen) en 1x een instant experience per artikel (alleen de SLA variant). In de setup is er ook een Linkad tegenover een Instant Experience gezet.

In de resultaten is te zien dat de tijd dat mensen op de site besteden 20% langer is wanneer ze rechtstreeks van de Linkad komen 1:12 minuten tegenover 0:50 seconden vanuit de Instant Experience. 

Als we verder naar de specifieke bestemmingspagina kijken (dus op de pagina van wagamama, sla en graham’s kitchen), blijven mensen gemiddeld langer op de site vanaf de Instant Experience (51s versus 23s). Daarom heeft de Instant Experience, hoewel een lager verkeersvolume, de potentie om verkeer van hoge kwaliteit naar de website te halen.

Benieuwd naar onze unieke concepting aanpak?

Vorige case Volgende case