SKODA SUV

In het kort

In de autobranche, en dus ook voor SKODA, is sinds vorig jaar de SUV een belangrijk type auto geworden. De interesse in dit model is groot onder een breed publiek. Voor SKODA is alles er aan gelegen om oriënterende potentieel kopers in een vroeg stadium kennis te laten maken met de SUV’s van SKODA. Hiervoor is het noodzakelijk om de verschillende intenties van de doelgroep af te vangen. Wij realiseerden dit met onze eigen tool: User Scoring

De resultaten

  • 76% meer non-branded klikken
  • 38% meer conversies
  • Gepersonaliseerde content on-site

User Scoring is een tool die Storm Digital zelf gebouwd heeft. We herkennen de bezoeker middels een koppeling tussen het SKODA platform en het Data Management Platform. We kwantificeren het gedrag van de bezoekers door op de digitale platformen van SKODA een score toe te kennen op basis van hun paginaweergaven en acties. Vervolgens kunnen we met deze score bepalen hoeveel iemand heeft ge-engaged met het platform en kunnen we bepalen waar men zich bevindt binnen de customer journey. We personaliseren de ervaring voor de gebruiker op basis van de opgebouwde score en interesses.

Unieke content

Om tot een goed beeld te komen van de customer journey zijn analyses gedaan naar het zoekgedrag en het gedrag on-site (navigatie). Op basis hiervan, is er nieuwe unieke content over verschillende onderwerpen rondom SUV opgesteld. De centrale content pagina is opgesteld aan de hand van het User Scoring framework waardoor deze gepersonaliseerd wordt naar de commerciële intentie en model voorkeuren van de bezoeker.

Zowel bij CRO als SEO staat dezelfde missie voorop: de intentie van de bezoeker zo goed mogelijk beantwoorden. Door deze samenwerking met CRO en SEO op te zoeken, worden de verwachtingen waar de bezoeker mee binnenkomt (SEO) op de landingspagina beantwoord (SEO & CRO) om zo tot de gewenste conversie te komen. Tot slot zijn alle conversiepaden inzichtelijk gemaakt d.m.v een multichannel network graphic en is hier het removal effect toegepast: Oftewel wat als we één kanaal inclusief alle verschillende flows/touchpoints eruit halen en niet enkel de assist of last click. Dan zien we duidelijk wat de werkelijke bijdrage van een kanaal is.

Resultaten om trots op te zijn

Deze intensieve samenwerking heeft geleid tot betere organische posities op keywords als ‘suv’, ‘compacte suv’, ‘grote suv’ ,‘suv leasen’ en veel longtail varianten. Dit heeft geleid tot een verhoging van 38% meer non-branded vertoningen en 76% meer non-branded bezoekers om zo boven in de funnel merkvoorkeur te creëren.

De ervaring on-site is flink verbeterd doordat de verwachting en intentie wordt gematcht on-site door middel van content en personalisatie. Dit is terug te zien in de afname van het bounce percentage (-30%), verhoogde time on page, scroll depth en de uiteindelijke verhoging van 38% in conversies.

Meewerken aan toffe cases als deze?

Vorige case Volgende case