Takeaway

In het kort

Takeaway opereert internationaal in 8 verschillende markten. Een uitdaging om dus efficiënt om te gaan met je advertentie creatives. Wij ontwikkelden Dynamagic, die zorgt voor een 8 keer sneller creatieproces.

De resultaten

  • 8 keer sneller creatie proces
  • 88% minder creatie kosten
  • 1 schaalbare aanpak voor 50 campagnes in verschillende markten

Takeaway.com opereert in 8 verschillende markten en in 7 verschillende talen. Al hun marketing activiteiten worden centraal aangepakt vanuit Amsterdam. Elke markt maakt gebruik van andere creaties en om het nog complexer te maken heeft elke campagne meerdere ‘always-on’ proposities. Dit leidt tot een enorme hoeveelheid (500+) handmatige creaties voor Display Programmatic campagnes. De timeline per campagne hiervoor, inclusief feedback en optimalisaties, was ongeveer 8 weken. Wij wisten meteen: dit kan slimmer en sneller! En daarom ontwikkelden we Dynamagic.

Onze tool Dynamagic

Dynamagic is in de kern een content management systeem voor ad creaties. Het is gelinkt aan Doubleclick Studio, wat onderdeel is van Google’s DV360 stack. De tool maakt het mogelijk om display creaties te maken, aan te passen, te updaten en de targeting in te stellen op een makkelijke en snelle manier. Dit geeft marketeers de controle over de creaties zonder afhankelijk te zijn van een aparte afdeling of een bureau hiervoor.

Met de ontwikkeling van Dynamagic hebben we het Programmatic team van Takeaway.com eigen gemaakt binnen de tailor-made oplossing. De tool is helemaal afgestemd op de wensen en behoeften van de klant. Op deze manier is het team volledig capabel om zelf al hun campagne creaties te managen, aan te passen en te optimaliseren.

Verbluffende resultaten

Door Dynamagic zijn er verbluffende resultaten behaald:

  • De tijdsomloop van de opzet van een creatie van begin tot eind is gereduceerd van 8 weken naar 1 week
  • Het werken in silo’s is niet langer een feit: marketeers kunnen nu volledig de controle pakken over alle dynamische content
  • Aanpassingen en updates van DV360 zijn gelinkt aan de backlog, wat betekent dat er geen noodzaak is om campagnes aan te passen in de toekomst
  • Iedereen kan een verandering in één of meerdere creaties doorvoeren, op elk moment
  • De creatie kosten zijn verminderd met 88%

Fantastische resultaten waar we heel trots op zijn!

Meewerken aan toffe cases als deze?

Vorige case Volgende case