Het handmatig opzetten van programmatic campagnes is arbeidsintensief, daarom duur en vergroot daarnaast de kans op menselijke fouten. Met een op maat gemaakte oplossing voor marketing automatisering, bekend onder de naam ZeroClick, bespaarde Storm 90% op de installatietijd voor KLM. De digitale marketing consultants die voor KLM werken hebben hierdoor meer tijd besteed aan het optimaliseren van de campagnes. Dit resulteerde in een algemene daling van -20% op CPA, 15% meer conversies en 5% minder media-uitgaven in vergelijking met het jaar daarvoor. En zo bespaarde we 1.600 operationele uren op jaarbasis.
Onze aanpak
Gemiddeld voert Storm Digital voor KLM elke maand ongeveer 120 programmatic campagnes uit. Het instellen van 1 campagne kost ongeveer 20 minuten tijd. Het werk is relatief eenvoudig, maar foutgevoelig. Daarnaast is de leercurve van dit handmatige proces beperkt, gezien het zeer standaard van aard is, saai zou je zelfs kunnen zeggen. Daarom bedacht Storm een oplossing om de campagnes met slechts 1 klik te automatiseren: ZeroClick!