KLM creatives

In het kort

Het automatiseren van de set-up van alle DCM campagnes in meer dan 70 landen door onze eigen ontwikkelde tool ZeroClick, heeft voor een enorme efficiëntieslag gezorgd bij onze klant KLM. Hierdoor hebben we meer tijd vrijgespeeld voor strategische werkzaamheden en optimalisaties van de campagnes.

De resultaten

  • 90% minder set-up tijd
  • 95% minder errors
  • 20% lagere CPA
  • Jaarlijks 1.600 operationele uren bespaard

Het handmatig opzetten van programmatic campagnes is arbeidsintensief, daarom duur en vergroot daarnaast de kans op menselijke fouten. Met een op maat gemaakte oplossing voor marketing automatisering, bekend onder de naam ZeroClick, bespaarde Storm 90% op de installatietijd voor KLM. De digitale marketing consultants die voor KLM werken hebben hierdoor meer tijd besteed aan het optimaliseren van de campagnes. Dit resulteerde in een algemene daling van -20% op CPA, 15% meer conversies en 5% minder media-uitgaven in vergelijking met het jaar daarvoor. En zo bespaarde we 1.600 operationele uren op jaarbasis.

Onze aanpak

Gemiddeld voert Storm Digital voor KLM elke maand ongeveer 120 programmatic campagnes uit. Het instellen van 1 campagne kost ongeveer 20 minuten tijd. Het werk is relatief eenvoudig, maar foutgevoelig. Daarnaast is de leercurve van dit handmatige proces beperkt, gezien het zeer standaard van aard is, saai zou je zelfs kunnen zeggen. Daarom bedacht Storm een ​​oplossing om de campagnes met slechts 1 klik te automatiseren: ZeroClick!

De opties binnen de API zijn eindeloos, maar door een brainstorm met de klant samen hebben we bepaald wat er nodig was om dit een succes te maken. Hieruit volgde een concreet plan. 1 maand later werd de eerste MVP geproduceerd in de vorm van de tool: ZeroClick. We gebruiken de API van DoubleClick Campaign Manager (DCM) om de campagnes in te stellen. De enige velden die moeten worden ingevuld, zijn de campagne naam, adverteerder en het uploaden van de advertenties.

ZeroClick doet de rest.

Een enorme efficiëntieslag 

Door de campagne set-up van onze Display-campagnes te automatiseren, zijn we erin geslaagd om meer dan 1.600 uur per jaar te besparen aan campagne set-ups. Deze uren worden nu ingezet voor campagne optimalisatie. En dit levert fantastische resultaten op:

  • Een CPA verlaging van -20%
  • 15% meer conversies
  • 5% besparing op het mediabudget

Meewerken aan toffe cases zoals deze?

Vorige case Volgende case