Personalisatie door Storm’s eigen tool Dynamagic voor Takeaway.com

De resultaten

  • 1 campagne set-up

  • 8 keer sneller creatie proces

  • 88% minder creatie kosten

  • 50 campagnes

Situatie

Takeaway.com opereert in 8 verschillende markten in 7 verschillende talen. Al hun marketing activiteiten worden centraal aangepakt vanuit Amsterdam, voor alle markten. Elke markt maakt gebruik van andere creaties en, daarnaast, heeft elke campagne meerdere ‘always-on’ proposities. Dit leidt tot een enorme hoeveelheid (500+) handmatige creaties voor Display Programmatic campagnes. De timeline per campagne hiervoor, inclusief feedback en optimalisaties, was ongeveer 8 weken.

Onze uitdaging

In een wereld waar gevraagd wordt naar real-time marketing personalisatie, moeten grote, snelgroeiende organisaties zoals Takeaway.com efficient en schaalbaar te werk gaan. Tools by Storm heeft Takeaway.com geholpen om makkelijk en snel ad creatie sets te maken en te optimaliseren – ongeacht het level of de skills van de gebruiker van deze tool via Dynamagic.

Wat is Dynamagic?

Dynamagic is in de kern een content management systeem voor ad creaties. Het is gelinkt aan Doubeclick Studio, wat onderdeel is van Google’s DV360 stack. De tool maakt het mogelijk om display creaties te maken, aan te passen, te updaten en te targetten in een makkelijke en snelle manier. Dit geeft marketeers de controle over de creaties zonder afhankelijk te zijn van een aparte afdeling of een bureau hiervoor.

Onze aanpak tot succes

Met de ontwikkeling van Dynamagic hebben we het Programmatic team van Takeaway.com eigen gemaakt binnen de tailor-made oplossing. De tool is helemaal afgestemd op de wensen en behoeften van de klant. Op deze manier is het team volledig capabel om zelf al hun campagne creaties te managen, aan te passen en te optimaliseren.

Marketing Automation is een buzzwoord – Dynamagic doet het ook echt!

Yannick KantLead Programmatic Display, Video & Social advertising bij Takeaway.com

Resultaten

Door Dynamagic zijn er verbluffende resultaten behaald:

  • De tijdsomloop van de opzet van een creatie van begin tot eind is gereduceerd van 8 weken naar 1 week
  • Het werken in silo’s is niet langer een feit: marketeers kunnen nu volledig de controle pakken over alle dynamische content
  • Aanpassingen en updates van DV360 zijn gelinkt aan de backlog, wat betekent dat er geen noodzaak is om campagnes aan te passen in de toekomst
  • Iedereen kan een verandering in één of meerdere creaties doorvoeren, op elk moment
  • De creatie kosten zijn verminderd met 88%

Fantastische resultaten waar we heel trots op zijn!