KLM & Facebook Atlas

Om de toegevoegde waarde van mobile advertising voor KLM inzichtelijk te krijgen, hebben KLM en Storm Digital samengewerkt met Atlas, de adserver van Facebook die het mogelijk maakt om cross-device te meten welke advertenties gebruikers zien. De uitgewerkte case is hier te lezen.

Sharing is caringShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Aan deze case werkten deze Stormvogels mee

  • Jan Soepboer

    Jan Soepboer

  • Dennis Koops

    Dennis Koops

  • Bart Leeffers

    Bart Leeffers

Onze aanpak

  • Social Media Marketing

    De centrale vraag was; welke impact heeft mobile op desktop conversies en vice versa en hoeveel budget moeten we spenderen aan mobile display ads? De case die KLM, Storm Digital en Atlas hebben opgezet, beantwoordt deze vragen.


    “We werken inmiddels een jaar met Atlas. Doordat we onze campagnes op elk niveau kunnen meten, weten we niet alleen het totale bereik, maar ook het unieke bereik per publisher en de overlap tussen publishers.” Bart Leeffers, Storm Digital team KLM.


    De antwoorden zijn gehaald uit 56 miljoen impressies, cross-device en zowel bij mannen als vrouwen. Uit de resultaten blijkt dat 5% van alle conversies plaatsvindt op een mobile device. Maar ook dat 25% van alle conversies beïnvloed wordt door een mobile ad.


    Voor KLM is dit de bevestiging dat het onderbuik gevoel klopt: mobile advertising is van toegevoegde waarde, ook al vinden de conversies meestal (nog) plaats op desktop. Genoeg reden voor KLM, Atlas en Storm Digital om verder te investeren in het onderzoek naar de impact en rol van mobile advertising.


    Meer over deze dienst

We investeren al jaren in mobile display omdat we geloven in de kracht van mobiel als onderdeel van onze multichannel-advertisingstrategie. Maar omdat de mobiele conversies achterblijven en we niet goed cross device kunnen meten, bleef het lastig om deze investering te verantwoorden.

De veelbelovende resultaten uit het Atlas-onderzoek bevestigen onze intuïtie: mobile advertising is van toegevoegde waarde, ook al vinden de conversies meestal (nog) plaats op desktop.

Edwin DriehuijsKLM Display Marketing Manager

Klinkt goed!

Ik kom graag eens kletsen onder het genot van een kop koffie.

Neem contact met ons op

Ook toffe dingen doen?

Word een Stormvogel en bouw mee aan gave cases voor gave bedrijven!

Bekijk vacatures