New10 – een geïntegreerde Search aanpak

De resultaten

  • 40% hogere conversieratio

  • 35% meer conversies

  • 31+positiestijgingen

De uitdaging

New10 heeft ons uitgedaagd om meer uit SEO & SEA te halen door de kanalen met elkaar te verenigen. Door de kwaliteiten van beide kanalen, hebben we een ijzersterk resultaat neergezet. En bovenal, een proces dat werkt!

Door te investeren in kennis, versnellen we executie en oogsten we resultaat!

Daniël Ogertschnig Head of Customer Acquisition bij New10

New10 haalt als online lender veel leads via search binnen. Door de kwaliteiten en tekortkomingen van beide kanalen naast elkaar te zetten, hebben we een aanpak weten te creëren die zorgt voor een optimale synergie. Met alleen een goede aanpak hadden we niet deze successen kunnen boeken. De nieuwe aanpak moest ook gaan leven binnen het team van New10 waar wij nauw mee samenwerken.

Onze aanpak

Om het meest uit beide kanalen te halen moesten wij niet alleen naar de kwaliteiten maar vooral ook de tekortkomingen van beide kanalen kijken. Hieruit bleek dat de kanalen elkaars tekortkomingen goed kunnen opvangen. Op basis van benchmark data hebben we gekeken waar de meeste potentie lag.

Op basis hiervan is bepaald wat en wie ervoor nodig waren om die potentie te benutten. Binnen het team van New10 was hier een developer, UX designer, Product owner en een CRO specialist voor nodig. Om draagvlak te creëren hebben we eerst veel ingezet op kennisdeling.

Binnen het team was in het begin nog weinig kennis van SEO en SEA. Onze aanbevelingen spraken daarom niet erg tot de verbeelding. Tijdens onze wekelijkse sessies hebben wij het team laten zien wat de impact is van hun acties.

Alle keywords hebben we geclusterd per onderwerp (gekleurde bollen) en geplot in een grafiek. Op de horizontale as staan de posities en op de verticale as de CTR. De grootte van de bollen werd bepaald door het totaal aantal conversies per keyword cluster. Wij hebben ervoor gekozen om voorrang te gegeven aan conversie boven volume.

De daadwerkelijke meerwaarde van een consultant, ontstaat wanneer wij goed samenwerken binnen het team van de organisatie waar wij geplaatst worden. Deze case is een mooi voorbeeld van hoe zo’n samenwerking kan lopen.

Alle zoekwoorden met een hoge positie maar een lage CTR hebben we meegenomen in onze experimenten om een betere vertoningen in de zoekresultaten te maken die de zoeker meer aanspreekt.

Bij zoekwoorden met een hoge CTR maar een lage positie, hebben we ervoor gezorgd dat de positie is gestegen.

In de analyses vonden wij nieuwe keywords waar wij op konden ranken en ook uitbreidingen van bestaande keywords (meer longtail). Deze hebben wij toegevoegd aan de strategie. Door beide strategieën hebben we niet alleen meer verkeer weten aan te wenden maar vooral ook meer converterend verkeer. Deze toename heeft dan ook voor 35% meer conversies gezorgd.

De kracht van samenwerking

Hier krijgen wij energie van! Samen met de opdrachtgever innoverende oplossingen creëren die impact maken. Onze rol en taak als consultant is om voorop te blijven lopen binnen ons vakgebied. Onze taak binnen het team van onze opdrachtgever is om ervoor te zorgen dat we gezamenlijk onze doelen bereiken en groei creëren. Dankzij onze aanstekelijke drive en de kennisdeling, hebben we hier een succesvol proces weten te creëren waar New10 een nog sterkere positie mee kan veroveren binnen de competitieve markt.

Met inzicht van beide kanalen zijn we instaat om verder te kijken dan volume en richten we ons op impact.

Wouter JonkerSEO Consultant bij Storm Digital