Display Advertising

Programmatic buying en dynamic creatives voor effectieve display advertising!

Waar display advertising lange tijd vrij statisch was en met name werd ingezet voor branding doeleinden, zijn we tegenwoordig steeds beter in staat om de juiste persoon op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken. Dit maakt display advertising ook tot een uitstekend performancekanaal.

Door middel van open RTB, private market places alsmede managed buys weten we advertentieruimte in te kopen op het brede scala van open en premium domeinen. Daarbij zorgen onder andere de uitgebreide mogelijkheden van programmatic buying en de geautomatiseerde inkoop van online advertentieruimte via real-time bidding (RTB) voor een specifieke en doeltreffende targeting. Hierbij zijn we altijd verzekerd van het bereiken van de juiste doelgroep!

Display advertising

Display advertising geeft adverteerders de mogelijkheid om een advertentieboodschap aan een brede of juist zeer specifieke doelgroep onder de aandacht te brengen. Hierbij kan er grofweg onderscheid worden gemaakt in twee typen campagnes: campagnes met een branding doel en conversiegerichte campagnes.

Branding campagnes

Display advertising is bij uitstek het kanaal voor het creëren van awareness, bijvoorbeeld voor het promoten van een nieuw product of het ondersteunen van een crossmediale campagne. Ook kan er worden gedacht aan on-going campagnes om structurele aanwezigheid te genereren. Met de juiste content en de juiste targeting in de bovenste lagen van de funnel weten we de doelgroep aan te spreken. Hiervoor worden zowel standaard IAB formaten als uitgebreide rich media uitingen ingezet.

Conversiegerichte campagnes

Display advertising kan bovendien worden ingezet voor de onderste lagen van de marketingfunnel. Met strategisch opgezette retargeting campagnes wordt een hoger rendement uit huidige bezoekers gehaald. Hierbij kijken we niet alleen naar rechtstreekse conversies, maar ook naar metrics als Customer Lifetime Value (CLV). Daarnaast kan dynamische retargeting voor nog meer personalisatie zorgen. Door middel van data over het zoekgedrag van huidige bezoekers kan een meer persoonlijke boodschap in de uitingen worden getoond, waardoor deze bezoekers terug naar de website worden geleid om eerdere acties te voltooien.

Display Advertising staat voor:

  • Programmatic Buying
  • Conversiegericht & Branding
  • Dynamisch gegenereerd
  • Open Exchanges – premium sites
  • Native Advertising
Sharing is caringShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Klinkt goed!

Ik kom graag eens kletsen onder het genot van een kop koffie.

Neem contact met ons op

Te denken door te doen. En dat al 10 jaar lang.

Voor onder andere deze klanten: