SEO

De doelgroep voorzien van de juiste content in elke fase van de customer journey en daarmee voorzien op de zoekvragen!

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het aanpassen van je website om beter overeen te komen met de zoekvraag van de doelgroep. Door relevanter te zijn voor de doelgroep wordt een hogere positie geclaimd waardoor er meer verkeer naar de website komt. Dit gebeurt op een organische manier zonder dat er per klik betaald wordt. SEO is de combinatie van tekstuele en technische optimalisaties op de website. Daarnaast moet SEO de weg naar de content aanwijzen door middel van een technische goede website en verwijzende links vanaf externe websites.

Inbound marketing

Naast de term zoekmachine optimalisatie is inbound marketing ook een veel gehoord begrip. Het is niets minder dan dat een website door relevante content op een niet betaalde manier en op een niet storende manier de doelgroep bereikt. Dit heeft veel overeenkomsten met SEO. De content speelt hierbij een hoofdrol. Door middel van verschillende modellen brengen we de zoekvraag in verschillende fasen van de customer journey in kaart en hierop maken wij in samenwerking met de klant een content strategie op. Door de juiste toepassing van SEO zal je website met de juiste content verschijnen wanneer de zoekopdracht van de zoekende relevant is. Hiermee word je gevonden door potentiële klanten uit je doelgroep.

De drie fasen van de SEO strategie, op weg naar een goed resultaat:

  • Aanwezigheid – zonder content geen resultaat
  • Bereikbaarheid – de rode loper voor Google
  • Vindbaarheid – wijs de weg naar je content

Waarom is SEO belangrijk?

SEO is in feite het startpunt van je digitale strategie, aangezien de website en haar bezoekers centraal staan. De basis moet goed staan op het gebied van techniek en content. SEO zorgt door middel van technische en creatieve oplossingen ervoor dat de websites en pagina’s beter aansluiten bij de zoekopdrachten van de klant. Hierdoor zullen de relevante onderdelen worden getoond op het moment dat de zoekende hier om vraagt, waardoor de kans op conversies toeneemt.

Werkwijze SEO

Storm Digital is jouw strategisch partner, omdat we samen de strategie bepalen, de roadmap uitzetten en deze werkzaamheden begeleidt. Wij zijn ervan overtuigd dat je jouw doelgroep goed kent en dezelfde taal spreken. Onze rol is om het proces te begeleiden, bij te sturen indien nodig, te fungeren als klankbord en altijd verder te denken dan de vraag die er speelt. Onze Stormvogels zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van zoekmachines en dit brengen ze direct in de praktijk bij klanten. Storm Digital is dan ook voorzien van certificaten als Searchmetrics Green Belt en officieel Google Partner.

Lange termijn visie

Zoekmachine optimalisatie komt niet tot haar recht binnen korte termijn projecten. We hanteren daarom lange termijn strategieën om een gezonde groei te kunnen bewerkstelligen. Het is dan ook aan ons om draagvlak te creëren binnen bedrijven voor SEO om dit ook structureel in te bouwen in de organisatie.

Search Engine Optimization staat voor:

  • In kaart brengen van het zoekgedrag van de doelgroep(en)
  • Analyse van de huidige content
  • Website beter laten aansluiten op de zoekvraag (aanwezigheid)
  • Signaleren van technische obstakels ter indexatie en verlies SEO waarde (bereikbaarheid)
  • Autoriteit en populariteit vergroten (vindbaarheid)
  • Resultaatgericht monitoren en bijsturen (internationaal, landelijk en/of lokaal)
Sharing is caringShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Klinkt goed!

Ik kom graag eens kletsen onder het genot van een kop koffie.

Neem contact met ons op

Te denken door te doen. En dat al 10 jaar lang.

Voor onder andere deze klanten: