Facebook Accelerate 2019: wij praten je bij

Storm Digital

Storm Digital in events

Pitch play plunge! Nee, dit is niet de titel van de nieuwste Disney film of een tekst welke een goochelaar in zijn show gebruikt om een konijn te laten verdwijnen, maar een strategie welke vorige week gepresenteerd werd en gaat over hoe om te gaan met de inzet van je creatives. De kern daarbij is dat je verschillende typen assets moet combineren per fase om zo uiteindelijk aan affiniteit en vertrouwdheid te kunnen werken. Deze en vele andere onderwerpen kwamen de afgelopen week allemaal aan bod tijdens Facebook Accelerate in Dublin.

Facebook Accelerate, het event van Facebook op 18 en 19 juli in Dublin, waar Advertisers en Agencies samen met Facebook kijken naar alle ins en outs op het gebied van Facebook Marketing/Advertising. Twee dagen vol met inspirerende sessies rondom content, advertising en aankondigingen van nieuwe producten/features. En wij waren erbij!

Het draait in 2019 allemaal om…

Instagram Stories, Facebook Messenger en Video. Dit zijn 3 van de belangrijkste topics waar Facebook zich de aankomende tijd om zal gaan richten. Daarbij moet je de standaard “funnel” laten voor wat hij is en veel meer kijken naar het gedrag van de consument. De stappen out of market, in market en customer zijn dan te onderscheiden.

Consumenten die out of market zijn voor een bepaald product/merk hebben daar in principe nog geen aanraking gehad en zijn er dus niet bekend mee. Om die bekendheid te kunnen vergroten is het goed om content te maken welke ze on the go (dus mobiel!)  kunnen consumeren. Tegelijkertijd legt Facebook tegenwoordig ook steeds meer de focus op het zogenaamde captivated viewing. Dit type content welke echt een verhaal biedt en uitnodigend is om langer naar te kijken is hot en belangrijk volgens Facebook! Daarom zullen er in 2020 zaken zoals single show buys en category specific buys worden geïntroduceerd.  

Wanneer consumenten vervolgens bekend zijn met je merk/product dan zijn ze in-market. In deze fase zijn ze nog geen klant, maar kan het niet lang meer duren. Zaken waar Facebook hierbij flink op in zet zijn Augmented Reality (Storm Digital heeft hier reeds testen mee gedaan voor KLM in Taipei, Stavanger en Edmonton), Dynamische advertenties voor Instagram Stories en grenzen overschrijden (letterlijk natuurlijk). Dit zijn bijvoorbeeld mogelijkheden zoals wereldwijde targeting, dynamische taal optimalisatie, multi language en multi country dynamische advertenties.

Ten slotte is het zaak om de klant ook te behouden. Dit kan via tools zoals Facebook Messenger en Whatsapp. Bij Messenger draait het vooral om leadgeneratie, het maken van afspraken en gesprekken met de klant. De focus bij Whatsapp ligt vooral op klantenservice en het delen van notificaties/updates met je klant.

De gedeelde factor van bovenstaande zaken is trouwens dat alle mogelijke frictie weggenomen dient te worden. Dit kun je bijvoorbeeld doen door:

  • Zichtbaar te zijn op mobiel
  • Klanten te inspireren (content = key)
  • Artificial Intelligence
  • Saved collections (klanten kunnen dan binnen Facebook producten opslaan welke ze hebben gezien)
  • Beschikbaar te zijn na aankoop (via Messenger of Whatsapp)

Wil je meer weten over bovenstaande updates en hoe jij ze voor jouw bedrijf toe kan passen? Of heb je andere vragen? Neem gerust contact op met één van onze Social Specialisten. We praten je graag bij!

Gerelateerde blogs

in events

Facebook Marketing Summit 2019… Wij waren erbij!

Storm Digital

Storm Digital

Op dinsdag 21 mei gingen Stormvogels Bregita, Robin en Hannet vroeg uit de veren voor het Facebook Marketing Summit 2019 in Rotterdam. Een dag vol informatie, inspiratie en nieuwe ontwikkelingen! Wij hebben de belangrijkste punten voor je op een rijtje gezet.  Een vogelvlucht van 2019, en verder…  De dag begon met een een aantal Key […]

Lees verder
in algemeen | events

Social Deep Dive

Storm Digital

Storm Digital

Wat was het gisteren, dinsdag 9 april, een mooie dag! Niet alleen mochten we onszelf terug zien in de Emerce100 lijst, ook hadden we in de middag ons terugkerend klantevent ‘Inspire by Storm’. Dit keer volledig in het teken van alle ins en outs op het gebied van Social Media Advertising. Met drie sprekers vanuit […]

Lees verder
in events

Facebook Agency Day – Een terugblik

Storm Digital

Storm Digital

De belangrijkste ontwikkelingen rondom Facebook advertising Stel, Facebook stuurt je een uitnodiging om in Dublin langs te komen. Wat doe je dan? Precies. Daar hoeven wij niet heel lang over na te denken. We komen langs. Dus vertrokken Nicky en ondergetekende naar Ierland. Op het programma; een dag vol informatie en inspiratie vanuit Facebook. Als […]

Lees verder