Facebook Marketing Summit 2019… Wij waren erbij!

Storm Digital

Storm Digital in events

Op dinsdag 21 mei gingen Stormvogels Bregita, Robin en Hannet vroeg uit de veren voor het Facebook Marketing Summit 2019 in Rotterdam. Een dag vol informatie, inspiratie en nieuwe ontwikkelingen! Wij hebben de belangrijkste punten voor je op een rijtje gezet. 

Een vogelvlucht van 2019, en verder… 

De dag begon met een een aantal Key Note speakers die ons in een vogelvlucht lieten zien waar het platform in 2019 voor staat en vooral waar ze mee bezig zijn bij Facebook. Arno Lubrun, Country Director van Facebook in de Benelux, trapte de ochtend af met een kort interview met drie Nederlandse ondernemers die hun succes mede te danken hebben aan het juist inzetten van Social Media. Een interessant gesprek waarin niet alleen de kracht van Social Media goed naar voren kwam, maar ook de kansen dat het gebruik hiervan biedt voor ondernemers en bedrijven. Vervolgens was het de beurt aan Nicola Mendelsohn, Vice President EMEA van Facebook. Zij sprak over de toekomst van Facebook, veranderingen in de markt en misschien nog wel het belangrijkst; wat dit betekent voor marketing specialisten wereldwijd. Om onze activiteiten vooruit te helpen, moeten we ons volgens Mendelsohn focussen op de 4 C’s – Curation, Community, Conversation en Commerce. 

Innoveren kun je leren

De laatste twee sprekers van de ochtend gaven ons een sneak peak van alle innovaties, nieuwtjes en highlights van Facebook en Instagram. Zo sprak Asher Rapkin over Augmented Reality en Virtual Reality, wat volgens hem momenteel de grootste trends zijn in de technologiesector. In zijn keynote liet hij zien hoe deze technologieën niet alleen vandaag al kunnen bijdragen aan een meeslepende sociale ervaring, maar ook in de toekomst. Zo kan VR deuren openen voor bedrijven en gebruikers om te kunnen communiceren en samen te kunnen komen, ongeacht de fysieke afstand tussen hen. Ook vertelde Amy Cole over hoe Instagram online shopping een stuk makkelijker kan maken door middel van de ‘Instagram Checkout’. Hierdoor kunnen gebruikers producten bekijken, bestellen en betalen, zonder het platform te hoeven verlaten. Erg handig aangezien 80% van de gebruikers één of meer bedrijven volgt op Instagram. 

De Breakout sessies 

Na de lunch hebben hebben de Stormvogels zich opgesplitst om samen zoveel mogelijk inspiratie, kennis en nieuwe ideeën te verzamelen tijdens de Breakout sessies. In deze sessies werd er verder in de wereld van o.a. Instagram Stories, Creative Content, de kracht van online Conversaties en Video Marketing Campagnes. Hier een aantal key takeaways van de bezochte breakout sessies: 

  • Zorg voor een rode draad in je concept, briefing, doelstelling en creatives en neem vooral de tijd om het goed te doen. Past je content wel bij je uiteindelijke doel? En sluit het aan bij je doelgroep?
  • Mobiel gebruik op de Social Kanalen blijft groeien – zorg dus dat je content hierbij aansluit. 
  • Campagnes met een combinatie van verschillende Ad Formats presteren doorgaans beter dan campagnes met alleen video of statische items. Wissel af in je creatives en blijf vooral testen wat het beste werkt voor jouw bedrijf. 
  • Voorkom frictie op je social kanalen en je op website. Een traag uitcheck process en slechte gebruikerservaringen zorgen niet alleen voor veel frusties onder gebruikers, maar kosten een bedrijf ook erg veel geld. Zo geeft 61% van de digitale shoppers aan wel eens een online winkelwagentje te verlaten, omdat de site fouten bevatte. 

Wil je meer weten over bovenstaande onderwerpen en updates? Of heb je andere vragen? Neem gerust contact op met één van onze Social Specialisten. We praten je graag bij!

Gerelateerde blogs

in events

Fullstack Fest 2019!

Storm Digital

Storm Digital

Wat hebben een professor in superman-pak, Houdini en sociaal netwerk Yubl met elkaar gemeen? Precies! Ze kwamen allemaal aan bod tijdens Fullstack Fest 2019! Een hele delegatie Stormvogels bestaande uit Arjan, Daan, Dave, Boris en Robin is afgelopen week afgereisd naar Sitges, Barcelona. Hier hebben zij, naast het drinken van heerlijke cervezas deelgenomen aan Fullstack […]

Lees verder
in events

Mark en Bob waren naar de GMP Summit in Dublin!

Storm Digital

Storm Digital

GMP Summit Dublin: “Marketeers zijn wetenschappers in de social sciences”  Dinsdagochtend 3 september was het zover, collega’s Bob & Mark zijn uitgenodigd voor het jaarlijkse Google Marketing Platform Summit in Dublin. En ze hebben er zin in! Na een heerlijke lunch  trapte Mick Hodgins – GMP Director en gastheer van het event, af op Google’s […]

Lees verder
in events

Facebook Accelerate 2019: wij praten je bij

Storm Digital

Storm Digital

Pitch play plunge! Nee, dit is niet de titel van de nieuwste Disney film of een tekst welke een goochelaar in zijn show gebruikt om een konijn te laten verdwijnen, maar een strategie welke vorige week gepresenteerd werd en gaat over hoe om te gaan met de inzet van je creatives. De kern daarbij is […]

Lees verder