Haal alles uit je Snapchat campagnes

Storm Digital

Storm Digital in social media

Bij Snapchat hebben ze de afgelopen tijd niet stil gezeten. Met meer dan 203 miljoen dagelijkse gebruikers wereldwijd, gemiddeld 250 miljoen gedeelde snaps per dag en een gemiddelde in-app rijd van 33 minuten heeft Snapchat zichzelf in de afgelopen jaren ontpopt tot een volwaardig Social Media platform vol kansen voor adverteerders. Omdat het platform voornamelijk gebruikt wordt door gebruikers tot de 35 jaar, is adverteren op Snapchat vooral geschikt voor bedrijven die een jongere doelgroep willen bereiken. In deze blog gaan we iets dieper in op de mogelijkheden die het platform biedt voor bedrijven en geven we een aantal tips om te zorgen dat je alles uit je Snapchat campagnes haalt. 

Targeting

Op het gebied van targeting blijft het platform uitbreiden en is het naast het targeten op basis van interesse of klantenlijsten ook mogelijk om gebruikers te retargeten op basis van de Snap Engagement. Met deze optie kun je gebruikers bereiken die omhoog hebben geswiped of een Snap Ad volledig hebben uitgekeken, gedeeld of opgeslagen. Ook is het mogelijk om van deze audiences een Lookalike te maken, wat betekent dat je een doelgroep maakt bestaande uit gebruikers die het meest overeenkomen met de gebruikers uit een bestaande doelgroep. Verder is het sinds kort ook in Nederland mogelijk om advertenties in te kopen op basis van Bereik en Frequentie. Hiermee kunnen adverteerders van tevoren campagnes plannen en inkopen op Snapchat met een voorspelbare advertentieweergave en frequentie voor een vaste CPM. Het voordeel hiervan is dat je van tevoren precies weet hoeveel procent van je doelgroep je zult gaan bereiken en wat dit gaat kosten. 

Snap Ads

Ook omtrent de advertentiemogelijkheden is Snapchat bezig het platform continu te vernieuwen. Waar het bij het adverteren voorheen enkel mogelijk was om video’s van maximaal 10 seconden in te zetten, heeft het platform dit vanaf vorige week uitgebreid naar maximaal 3 minuten. Dit geeft adverteerders meer ruimte en tijd om hun boodschap goed over te brengen naar de doelgroep. Omdat Snap-advertenties langer worden, is het nu ook mogelijk om te optimaliseren voor videoweergaven van langere duur. Zo kun je dus naast enkel 2 seconden views nu ook optimaliseren op 15 seconden views.  Dit betekent dat Snapchat voor jou als adverteerder op zoek gaat naar de gebruikers die het meest waarschijnlijk de video voor 15 seconden zullen bekijken, waardoor je een meer relevante doelgroep zult bereiken.

AR lenses

Een van de dingen die Snapchat anders maakt dan de andere Social Media platformen is de mogelijkheid om je doelgroep betrokken te houden door middel van Augmented Reality (AR)  Lenses. Gemiddeld maken elke dag ongeveer 70 miljoen Snapchatters gebruik van een AR lens. Over het algemeen kunnen de AR lenzen in twee categorieën worden opgedeeld: ‘World Lenses’ en ‘Face Lenses’, waarbij het grote verschil het focuspunt van de camera is. Wereldlenzen maken gebruik van de naar achteren gerichte camera, en geven gebruikers hiermee de mogelijkheid om zichzelf onder te dompelen in een volledig virtuele omgeving. Gezichtslenzen daarentegen gebruiken de camera aan de voorzijde van de telefoon waardoor gebruikers door middel van AR software hun uiterlijk volledig kunnen veranderen. 

In april dit jaar lanceerde Snapchat de Lens Studio 2.0, een creatief platform met zelfbediening, wat het nu nog makkelijker maakt voor merken om eigen AR-ervaringen voor Snapchat creëren en deze met de hele wereld delen. De Lens Studio 2.0 zit vol templates, effecten en buttons waardoor het ook voor kleinere bedrijven met een kleiner budget steeds makkelijker wordt om in te spelen op de AR mogelijkheden van Snapchat. 

Benieuwd hoe zo’n lens er nu precies uitziet en hoe je deze toe kunt passen op een bepaalde campagne? Scan dan de onderstaande afbeelding via de Snapchat app op je telefoon voor voorbeelden van AR lenses die we reeds hebben ingezet voor ABN AMRO en Tikkie.

                              

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Snapchat voor jouw bedrijf? Of heb je andere vragen? Neem gerust contact op met één van onze Social Specialisten. We praten je graag bij!

Gerelateerde blogs

in social media

De voor- en nadelen van Facebook Shops

Storm Digital

Storm Digital

Vandaag de dag zijn bedrijven van welke omvang dan ook genoodzaakt om de transitie naar online te maken. Maar online shoppen is voor de consument nog steeds niet altijd even eenvoudig. Veel websites hebben moeite met het vinden van de juiste navigatie, tonen onvoldoende informatie en irrelevante producten, maar ook de checkout lijkt niet altijd […]

Lees verder
in social media

Multi Language Feeds, schaalbaar en performance verhogend

Storm Digital

Storm Digital

Een schaalbare set-up voor al jouw internationale Social campagnes?  Storm Digital werkt voor veel internationale klanten. Sommige klanten adverteren in meer dan 50 landen. De set-up en management van deze campagnes werd voorheen per land apart opgezet. Elk land had zijn eigen Dynamic Retargeting campagne. Meerdere keren dezelfde campagnes opzetten in een verschilende taal is […]

Lees verder
in social media

Slimme marketing, juist nu! Editie Social

Storm Digital

Storm Digital

Het Social kanaal. Ontzettend belangrijk in tijden van crisis, want hier komen mensen samen om te praten over de huidige situatie en het laatste nieuws. Het kan zijn dat jouw social campagnes op dit moment op pauze staan, of dat jouw organisatie juist frequenter aanwezig is op deze kanalen vanwege de gebruikerstoename. Hoe dan ook, […]

Lees verder