5 redenen waarom een hackathon zo fantastisch is

Nynke Feenstra, in nieuws

Hackathons zijn fantastisch! De impact is groots. En daarom organiseert Storm Digital vandaag alweer haar tweede Hackathon. Zojuist is het startsignaal hiervoor afgegeven. Zeven verschillende teams werken in 24 uur een ronkende case uit waarbij de verschillende disciplines vanuit data, techniek, content en campagne management samenkomen.

Executiekracht = strategisch succes

In praktijk komt het veel voor; ellenlange strategische plannen, tig memo’s die uitgeschreven moeten worden en urenlang hierover l*llen. Prakijk: er komt niks van de grond. Met een hackathon worden al deze processen doorbroken. Binnen 24 uur staat er daadwerkelijk een oplossing live!

Je werkt in de teamformatie van de toekomst

Het integreren van meerdere specialismen in één team is de toekomst. En de toekomst is nu. Door marketeers, content makers, developers en data scientists voor 24 uur in één team te zetten, werkend aan dezelfde case, kan in een korte tijd enorm veel gerealiseerd worden. Waarbij door de optimale mix van deze disciplines het hoogst haalbare niveau wordt behaald.

Het doorbreekt de silo’s

In praktijk hebben bedrijven vaak te maken met verschillende afdelingen en verschillende doelen. Hierdoor ontstaan silo’s. Afdelingen communiceren niet meer met elkaar. Budgetten worden niet optimaal ingezet. Learnings worden niet gedeeld. En processen verlopen langzaam en stroperig. Door deelname aan de hackathon worden deze  silo’s doorbroken. Men werkt allemaal tegelijkertijd aan hetzelfde doel.

Het heeft de grootste impact

De impact daarvan kan enorm zijn. Los van het feit dat er binnen 24 uur een oplossing live staat (!), wordt ook meteen het effect bewezen van de samenwerking van de verschillende disciplines; data, analytics, ppc marketing en content. Een mooi stukje bewijsvoering.

De oplossingen zijn altijd gebaseerd op data  

De oplossingen kunnen erg uiteen lopen. Er is echter altijd de focus op één specifiek doel: de meeste effectieve en efficiënte manier bedenken om de business te laten groeien. Elke beslissing is daarbij gebaseerd op data. Bij user cases waaraan gewerkt wordt, kun je denken aan vraagstukken als; hoe vergroot ik het aantal conversies van product x, hoe zorg ik voor minder budget verspilling of hoe pas ik de content van mijn website aan op basis van het type bezoeker?

Op dinsdag 31 oktober zal ons klantevent ‘Inspire by Storm’ ook in het teken staan van Dare-Do -Drive, ofwel strategisch succes met executiekracht. De winnaar van deze hackathon zal daar hun case presenteren. Meer informatie over dit event vind je hier. Vergeet je vooral niet aan te melden ;). 

Sharing is caringShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde blogs

in nieuws

Hij is uit: De Customer Journey in kaart in 60 minuten

Storm Digital

Hij is uit! Het nieuwste boek van onze consultant Bart van der Kooi. In ‘De Customer Journey in kaart’ in 60 minuten’ verschaft hij een kompas om de complete klantreis voor je eigen organisatie in kaart te brengen. In het boek legt Bart de reis van de doelgroep uit aan de hand van tien fasen. […]

Lees verder
in nieuws

Parship kiest voor Storm Digital

Nynke Feenstra

Storm Digital gaat aan de slag voor Parship, een van de grootste datingsites van Europa voor singles die op zoek zijn naar een serieuze, duurzame relatie. Parship biedt singles in dertien landen een matchingsmethode met een persoonlijkheidstest. Storm Digital wordt structureel verantwoordelijk voor alle Nederlandse Google Adwords campagnes, waarbij ingezet wordt op automatisering en scripting. […]

Lees verder