5 redenen waarom een hackathon zo fantastisch is

Nynke Feenstra, in nieuws

Hackathons zijn fantastisch! De impact is groots. En daarom organiseert Storm Digital vandaag alweer haar tweede Hackathon. Zojuist is het startsignaal hiervoor afgegeven. Zeven verschillende teams werken in 24 uur een ronkende case uit waarbij de verschillende disciplines vanuit data, techniek, content en campagne management samenkomen.

Executiekracht = strategisch succes

In praktijk komt het veel voor; ellenlange strategische plannen, tig memo’s die uitgeschreven moeten worden en urenlang hierover l*llen. Prakijk: er komt niks van de grond. Met een hackathon worden al deze processen doorbroken. Binnen 24 uur staat er daadwerkelijk een oplossing live!

Je werkt in de teamformatie van de toekomst

Het integreren van meerdere specialismen in één team is de toekomst. En de toekomst is nu. Door marketeers, content makers, developers en data scientists voor 24 uur in één team te zetten, werkend aan dezelfde case, kan in een korte tijd enorm veel gerealiseerd worden. Waarbij door de optimale mix van deze disciplines het hoogst haalbare niveau wordt behaald.

Het doorbreekt de silo’s

In praktijk hebben bedrijven vaak te maken met verschillende afdelingen en verschillende doelen. Hierdoor ontstaan silo’s. Afdelingen communiceren niet meer met elkaar. Budgetten worden niet optimaal ingezet. Learnings worden niet gedeeld. En processen verlopen langzaam en stroperig. Door deelname aan de hackathon worden deze  silo’s doorbroken. Men werkt allemaal tegelijkertijd aan hetzelfde doel.

Het heeft de grootste impact

De impact daarvan kan enorm zijn. Los van het feit dat er binnen 24 uur een oplossing live staat (!), wordt ook meteen het effect bewezen van de samenwerking van de verschillende disciplines; data, analytics, ppc marketing en content. Een mooi stukje bewijsvoering.

De oplossingen zijn altijd gebaseerd op data  

De oplossingen kunnen erg uiteen lopen. Er is echter altijd de focus op één specifiek doel: de meeste effectieve en efficiënte manier bedenken om de business te laten groeien. Elke beslissing is daarbij gebaseerd op data. Bij user cases waaraan gewerkt wordt, kun je denken aan vraagstukken als; hoe vergroot ik het aantal conversies van product x, hoe zorg ik voor minder budget verspilling of hoe pas ik de content van mijn website aan op basis van het type bezoeker?

Op dinsdag 31 oktober zal ons klantevent ‘Inspire by Storm’ ook in het teken staan van Dare-Do -Drive, ofwel strategisch succes met executiekracht. De winnaar van deze hackathon zal daar hun case presenteren. Meer informatie over dit event vind je hier. Vergeet je vooral niet aan te melden ;). 

Gerelateerde blogs

in geen onderdeel van een categorie | nieuws

Adobe Max 2017 – Het verslag

Niek Roemahlang

Verslag van The Creativity Conference Leestijd: 3 minuten. Afgelopen maand waren we aanwezig bij hét event voor alle creatievelingen vanuit de hele wereld; Adobe Max in the Venetian in Las Vegas. De opening was big. Maar liefst 12.000 designers, art-directors, fotografen, videografen én een nuchtere Groninger kwamen bijeen om kennis op te doen en te […]

Lees verder
in nieuws

Storm Digital start Vision API met CLUSE

Nynke Feenstra

Storm Digital & horloge- en sieraden merk CLUSE slaan de handen ineen om samen te werken aan slimme Image Content Analysis passend bij de digitale doelstellingen van het merk. Door middel van een analyse op basis van machine learning is onderzoek gedaan naar de visuals/ads van CLUSE om vast te stellen welke elementen het best […]

Lees verder