Inspire: Data & Tag Management

Kennis is belangrijk, maar enthousiasme maakt pas echt dingen los. Vandaar dat we ons enthousiasme graag met je delen!

Bart

Maak data springlevend: vertel een verhaal!

Deze blog verscheen ook op Frankwatching. Data klinkt nog steeds een beetje saai. Cijfertjes blijven niet goed hangen. Marketeers gaan liever bezig met storytelling, veel leuker. Data, analyses en grafieken lenen zich echter perfect voor content marketing en storytelling. En dat gaat verder dan kleurrijke grafieken, taartdiagrammen of infographics. Hoe breng je succesvol een boodschap over […]

Lees verder

Storm Digital

Project Summaries – Dynamische Datalayer voor Exact Cloud Solutions

in Data & Tag Management

Exact Cloud Solutions gebruikt Google Tag Manager om een dynamische datalayer op sessieniveau te creëren én de juiste gebruikers acquisitie over meerdere (sub)domeinen te kunnen meten. Exact Online is business software voor ondernemers en accountants. Met online boekhouden en CRM in één is het de basis van ieder gezond bedrijf. Daarnaast biedt Exact geïntegreerde pakketten […]

Lees verder

Storm Digital

GA & GTM: Weerdata en temperatuur als secundaire dimensie

in Data & Tag Management

1 + 1 = 3. Universal Analytics en Google Tag Manager zijn opzichzelfstaand behoorlijk handige tools, maar combineer ze, en je kunt alles doormeten wat er op je website gebeurt. In deze blog beschrijf ik hoe je, met behulp van Google Tag Manager, weerdata kunt doorschieten naar Google Analytics, om te kijken hoe het weer […]

Lees verder

Nick Rottink

Adobe Analytics: Anomaly Detection & Contribution Analysis

in Data & Tag Management

Adobe Analytics, wat de meeste mensen ook wel zullen kennen als Omniture of SiteCatalyst, loopt qua gebruikers nog altijd een stuk achter op bijvoorbeeld Google Analytics. Dit komt waarschijnlijk door het feit dat Adobe Analytics niet gratis is, en het een stuk minder toegankelijk is voor de ‘gewone’ gebruiker. Dit betekent niet dat Adobe Analytics […]

Lees verder