Inspire: Digital Strategy

Kennis is belangrijk, maar enthousiasme maakt pas echt dingen los. Vandaar dat we ons enthousiasme graag met je delen!

De Digital Customer Journey: de overwegingsfase

Door Storm Digital, in Digital Strategy

Gepubliceerd op Frankwatching. Merkvoorkeur wordt steeds fragieler. Consumenten stappen massaal over op andere verzekeringen als het net iets goedkoper kan. Webshops die jaren naar tevredenheid hebben geleverd, worden eenvoudig ingeruild voor de concurrent die géén verzendkosten rekent of een halve euro goedkoper is. De internationalisering, de 24/7-mentaliteit bij zowel consumenten als nieuwe toetreders op de […]

Lees verder

De Digital Customer Journey: de oriëntatiefase

Door Storm Digital, in Digital Strategy

Gepubliceerd op Frankwatching. In online marketing heeft de term ‘oriënteren’ de afgelopen twee decennia een andere lading gekregen. Door internet, e-commerce, mobiel en internationalisering oriënteert men zich op producten en diensten vanaf elk device, op elk moment en internationaal. De tijd dat de winkelverkoper het eerste punt van referentie was, ligt ver achter ons. We […]

Lees verder

De Digital Customer Journey: de concrete behoeftefase

Door Storm Digital, in Digital Strategy

Gepubliceerd op Frankwatching. Zowel zakelijke als particuliere consumenten laten, bewust of onbewust, weten welke behoeften zij hebben. De transparantie van het internet en social media, in combinatie met meer data en de opkomst van sensoren, hebben daar voor gezorgd. Slimme bedrijven en merken plukken hier de vruchten van. Hoe kan de potentiële klant worden geïdentificeerd? […]

Lees verder

De Digital Customer Journey: onderzoek de latente behoefte van je klant

Door Storm Digital, in Digital Strategy

Gepubliceerd op Frankwatching. Marketeers denken graag vanuit modellen en theorieën. Het bekende AIDA-model en andere customerjourney-modellen definiëren bewustwording, awareness of attention als de eerste fase in een funnel of reis, vanuit de klant bekeken. Maar deze bewustwording richting een product, dienst of merk, is niet het startpunt wanneer we vanuit marketingperspectief de ‘potentiële’ klant in […]

Lees verder

Customer Journey serie

Door Storm Digital, in Digital Strategy

Digital Marketing Strateeg Bart van der Kooi schreef 10 weken lang, elke week een blog over de Digital Customer Journey. Op deze pagina vind je een overzicht van alle blogs in deze serie. De Digital Customer Journey: 10 stappen naar waardevolle inzichten De Digital Customer Journey: onderzoek de latente behoefte van je klant De Digital […]

Lees verder