Inspire: SEA

Kennis is belangrijk, maar enthousiasme maakt pas echt dingen los. Vandaar dat we ons enthousiasme graag met je delen!

IAB onderzoek: “Topposities AdWords presteren beter tegen hogere kosten”

Door Storm Digital, in SEA

Vanuit het IAB is een onderzoek geïnitieerd om statistieken als klikprijzen en doorklikpercentages op basis van posities in kaart te brengen voor een aantal grote branches. Internationaal gezien worden dit soort onderzoeken regelmatig uitgevoerd, maar dit onderzoek is de eerste voor de Nederlandse markt, en in dat opzicht uniek. De uitkomst bevestigt wat velen al […]

Lees verder

KLM & Storm Digital presenteren Facebook Atlas case over mobile advertising

Door Storm Digital, in Mobile Marketing | SEA | Social Media

Om de toegevoegde waarde van mobile advertising voor KLM inzichtelijk te krijgen, hebben KLM en Storm Digital samengewerkt met Atlas, de adserver van Facebook die het mogelijk maakt om cross-device te meten welke advertenties gebruikers zien. De uitgewerkte case is inmiddels online te lezen. Impact van mobile advertising op desktop conversies De centrale vraag was; […]

Lees verder

10 Relatietips voor een goed huwelijk tussen SEO en SEA

Door Storm Digital, in SEA

De oudste relatie binnen online marketing – Nog even kort het verschil tussen de twee: SEA staat voor search engine advertising en is daarmee een betaald kanaal, snel en relatief eenvoudig in te zetten. SEO staat voor search engine optimization en is het langetermijnkanaal, waar je na noeste arbeid in de gratis resultaten wenst te komen. […]

Lees verder

Door Storm Digital, in SEA

Na een zenuwslopende analytics implementatie ziet je data er puik uit. Volgens de experts staat alles goed en kun je starten met het sturen op de data. De vraag is nu alleen: hoe doe je dat? Welke rapporten zijn interessant? Welke kan je gebruiken om inzichten te krijgen waar je wat mee kan? Kortom, hoe […]

Lees verder

Mobile SEO: sites, tips en tools

Door Storm Digital, in SEA

Organisch verkeer op desktops loopt terug, maar dat is zeker niet het geval voor organisch zoeken op smartphones en tablets (tezamen ‘mobile’). 31 procent van alle organische bezoeken kwam uit mobile, gemeten in het eerste kwartaal van 2014 (cijfers uit de VS, via rimmkaufman.com). Een derde van het totale aantal organische bezoeken is een vrij […]

Lees verder