Inspire

Kennis is belangrijk, maar enthousiasme maakt pas echt dingen los. Vandaar dat we ons enthousiasme graag met je delen!

Storm Digital

IAB onderzoek: “Topposities AdWords presteren beter tegen hogere kosten”

in SEA

Vanuit het IAB is een onderzoek geïnitieerd om statistieken als klikprijzen en doorklikpercentages op basis van posities in kaart te brengen voor een aantal grote branches. Internationaal gezien worden dit soort onderzoeken regelmatig uitgevoerd, maar dit onderzoek is de eerste voor de Nederlandse markt, en in dat opzicht uniek. De uitkomst bevestigt wat velen al […]

Lees verder

Storm Digital

GA & GTM: Weerdata en temperatuur als secundaire dimensie

in Data & Tag Management

1 + 1 = 3. Universal Analytics en Google Tag Manager zijn opzichzelfstaand behoorlijk handige tools, maar combineer ze, en je kunt alles doormeten wat er op je website gebeurt. In deze blog beschrijf ik hoe je, met behulp van Google Tag Manager, weerdata kunt doorschieten naar Google Analytics, om te kijken hoe het weer […]

Lees verder

Storm Digital

Wifi- en camera-tracking: online analytics offline

in Nieuws

Weten welke producten in je winkel het meest bekeken worden? De conversieratio bepalen van het winkelende publiek op een zaterdag? Weten of iemand die zegt vaste klant te zijn ook echt vaste klant is? Online zijn deze vragen gemakkelijk te beantwoorden, maar offline is dit nog erg lastig. De vraag is alleen: voor hoelang nog? […]

Lees verder

Nick Rottink

Adobe Analytics: Anomaly Detection & Contribution Analysis

in Data & Tag Management

Adobe Analytics, wat de meeste mensen ook wel zullen kennen als Omniture of SiteCatalyst, loopt qua gebruikers nog altijd een stuk achter op bijvoorbeeld Google Analytics. Dit komt waarschijnlijk door het feit dat Adobe Analytics niet gratis is, en het een stuk minder toegankelijk is voor de ‘gewone’ gebruiker. Dit betekent niet dat Adobe Analytics […]

Lees verder

Storm Digital

KLM & Storm Digital presenteren Facebook Atlas case over mobile advertising

in Mobile Marketing | SEA | Social Media

Om de toegevoegde waarde van mobile advertising voor KLM inzichtelijk te krijgen, hebben KLM en Storm Digital samengewerkt met Atlas, de adserver van Facebook die het mogelijk maakt om cross-device te meten welke advertenties gebruikers zien. De uitgewerkte case is inmiddels online te lezen. Impact van mobile advertising op desktop conversies De centrale vraag was; […]

Lees verder