Nieuwe klanten binnenhalen met lead advertenties

Marlies Burgler, in social media

Like dit, klik hier, share daar en ga zo maar door. Een like of share op Facebook is misschien nog vrij eenvoudig te behalen. Alleen is het vaak wat lastiger om een meer uitgebreide actie te verkrijgen, zoals het invullen van een formulier (lead). Dit vraagt toch wel iets meer tijd en aandacht van de Facebookgebruiker. Eén van de manieren om deze drempel te verlagen is de nog vaak onderschatte ‘lead advertentie’ van Facebook.

Waarom en hoe kun je deze tegenwoordig gebruiken? Onze Social/SEA consultant Marlies vertelt er alles over in dit artikel op Frankwatching.

Sharing is caringShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde blogs

in digital strategy | social media

Hoe Universiteit Twente Snapchat meetbaar maakt

Bart van der Kooi

Snapchat is de nieuwste telg van de socialmedia-familie. Veel organisaties vinden het nog lastig om dit medium voor branding, communicatie en marketing in te zetten. Deels is dat vanwege het vluchtige, persoonlijke karakter van het netwerk, anderzijds omdat er nog niet zoveel te meten is. Maar als je doelgroep druk aan het Snappen is, ontkom […]

Lees verder
in social media

Facebook Summit: “Weg met het last-click denken!”

Storm Digital

Lees hier het verslag van de Facebook VIP Performance Summit op 27 juni in Amsterdam De opening van Dorianne Richelle (Head of Performance) zette gelijk de toon: we focussen ons veel te veel op de laatste klik, maar vergeten de impact die de vele signalen vooraf hebben gegenereerd. Marketeers moeten veel meer focussen op het […]

Lees verder