Social Deep Dive

Storm Digital, in algemeen | events

Wat was het gisteren, dinsdag 9 april, een mooie dag! Niet alleen mochten we onszelf terug zien in de Emerce100 lijst, ook hadden we in de middag ons terugkerend klantevent ‘Inspire by Storm’. Dit keer volledig in het teken van alle ins en outs op het gebied van Social Media Advertising. Met drie sprekers vanuit Storm zelf én sprekers vanuit Facebook, LinkedIn en Smartly.io, moest het wel een geslaagde middag worden. En dat was het! We nemen je graag mee in de belangrijkste take aways.


Elja Polak – Facebook – Shopping gedrag op Instagram
Elja Polak trapte af met alle nieuwe kansen op het gebied van Instagram Shopping. Hij vertelde over de mogelijkheden die het platform brengt voor bedrijven om hun producten onder de aandacht te brengen en zo het shopgedrag van hun doelgroep te beïnvloeden. Een groot voordeel: Instagram Shopping brengt de gebruikers rechtstreeks van Discovery naar Conversion. Naast de Instagram feed, kan er sinds eind vorig jaar ook op Instagram Stories geshopt worden, wat door weinig competitie, de enorme groei in het aantal gebruikers en de full-screen experience ontzettend veel mogelijkheden biedt.

Hannah-Stella Kirchhoff – Storm Digital – Correcte pixel set-up en metingen
De tweede spreekster, Hannah-Stella bracht iedereen met haar verhaal over pixels, back to the basics. Want hoe goed social advertisers ook hun best doen om de perfecte campagne op te zetten, zonder de juiste pixels ben je nergens. Door middel van een case werd iedereen duidelijk gemaakt waarom pixels voor bedrijven zo belangrijk zijn. Door het gebruiken van de juiste pixels wordt het namelijk gemakkelijker om campagnes te optimaliseren, innoveren en performance te meten. Het klinkt zo simpel, maar dat is het in praktijk helaas niet. En dat is jammer, want “basics are boss, and so are pixels!”

Kees Punt – Smartly.io – Modular Creative Testing
Kees Punt kwam namens Smartly.io, de grootste Facebook Marketing Partner ter wereld, naar Amsterdam om te vertellen over het belang van automatiseren en testen. Maar wat doet een Facebook Marketing Partner nou eigenlijk? Volgens Kees is het een optimalisering-tool voor een optimalisering-tool. Met andere woorden: Smartly zorgt ervoor dat een groot deel van de handmatige taken geautomatiseerd worden wat meer ruimte geeft voor creativiteit, innovatie en testing. Het inzetten van Modular Creative Testing is hier een goed voorbeeld van. Door Modular Creative Testing kunnen bedrijven namelijk snel en gemakkelijk een groot aantal verschillende onderdelen van een video tegen elkaar testen om uiteindelijk tot de best presterende combinatie te komen.

Rosa-Lynn de Boer & Bregita Postema – Storm Digital – Social Creatives & Advertising
Na de pauze kwamen Rosa-Lynn en Bregita van Storm met een ijzersterk verhaal over hoe creatives de prestaties van een campagne kunnen beïnvloeden. Meer dan 60% van de campagnes valt namelijk tegen qua resultaten door het verkeerd inzetten hiervan. Om dit te voorkomen bespraken de dames een aantal trends, tips en best practices. Door onder andere verschillende content te creëren passend bij de verschillende kanalen, te variëren in je creatives en te personaliseren aan de hand van data breng je jouw advertenties naar de next level. Misschien nog wel het allerbelangrijkste: haak aan het begin van het social advertising proces een creatie consultant aan om samen te sparren en te zorgen dat je advertenties daadwerkelijk 100% social proof zijn.

Elske Meines – Linkedin – Vergroot je succes op Linkedin
Als we Elske moeten geloven, hebben ze bij LinkedIn de afgelopen tijd niet stil gezeten en zijn ze bij het platform volop bezig om adverteren makkelijker, efficiënter en effectiever te maken. Dit doen ze door het voor adverteerders mogelijk te maken om gebruik te maken van o.a. interest targeting, lookalike audiences en content suggestions. Daarnaast kunnen we verwachten dat we dit nog jaar gebruik kunnen maken van LinkedIn events, Stories en live video’s. Kortom: ontzettend veel nieuwe mogelijkheden!

Vi Nguyen – Storm Digital – Pinterest Advertising
Last, but definitely not least, was daar onze eigen Pinterest-specialiste Vi die vertelde over Pinterest Advertising dat sinds twee weken beschikbaar is voor alle adverteerders in Nederland. Storm is al ruim 2,5 jaar actief met Pinterest Advertising in het buitenland en Vi deelde al deze ervaring graag. Pinterest kan beschreven worden als een inspiratie platform. Dit houdt in dat gebruikers op Pinterest, in tegenstelling tot op veel andere kanalen, open staan voor ideeën van anderen en vaak nog niet specifiek op zoek zijn naar een product. Dit geeft bedrijven de mogelijkheid om al aan het begin van de customer journey aanwezig te zijn. Daarnaast is er op het platform nog relatief weinig concurrentie en kan je dus voor relatief lage kosten veel mensen bereiken. Genoeg redenen dus om hier als bedrijf in te duiken!

Geïnspireerd geraakt? Wil je morgen ook graag aan de slag met één van bovenstaande toffe ontwikkelingen? Neem vooral contact met ons op.

Ook onderdeel zijn van een team met vakidioten? Neem een kijkje op onze vacaturesite.

Gerelateerde blogs

in algemeen | nieuws

Niet wij op 1, maar jij op 1

Storm Digital

GROOTS GEWORDEN DOOR PERSOONLIJK TE BLIJVEN Yeah! 5 sterren voor Storm bij het uitkomen van de Emerce100. Een score waar we enorm trots op zijn. Dit jaar misschien wel meer dan ooit. Wie Storm al een tijdje kent, weet dat ‘persoonlijk zijn en blijven’ bij ons voorop staat. In onze campagnes, maar ook in de […]

Lees verder
in algemeen

5 vragen aan Arjan, Developer Storm Digital

Storm Digital

Maak kennis met Arjan, één van onze tech toppers bij Storm Digital. Alom bekend met PHP, Go en de ontwikkeling van onze eigen tooling. Lees meer over zijn dagelijkse werkzaamheden, uitdagingen en zijn passie voor wintersport. 1. Je bent developer bij Storm Digital. Vertel eens.. wat doe je zoal?  Development is voor mij voornamelijk een passie. […]

Lees verder
in algemeen | digital advertising | sea | seo

Google Marketing Live 2018: ontdek de nieuwe features

Storm Digital

Het kan je niet zijn ontgaan. De lancering van het Google Marketing Platform, waarbij Google Analytics 360 Suite & DoubleClick zijn samengevoegd. Maar dat was nog niet alles. Tijdens Google Marketing Live kwam Google met nog meer nieuwe marketing feature upgrades. Lees in dit artikel de vijf ontwikkelingen die van belang zijn voor jou als […]

Lees verder