#StagelopenbijStorm

Laura van den Berg, in algemeen

Fietsen en zwemmen leer je vanaf jongs af aan en verleer je hoogstwaarschijnlijk nooit meer. Termen als CPC, CTR, CPM en LAL, waar ik nooit eerder mee in aanraking was geweest, zal ik hoogstwaarschijnlijk ook nooit meer verleren. Voor de een is een stage dé kans om veel te leren en voor de ander is het een verplichting. Ik val onder de eerste categorie en neem jullie dan ook graag mee in mijn ervaring als stagiaire Digital Marketing bij Storm Digital.

Waarom Storm?
Met weinig kennis op het gebied van digital marketing, maar een enorme interesse in de online wereld kwam ik terecht op de website van Storm Digital via een Facebook advertentie. De juiste targeting op het juiste moment, zo denk ik daar nu over. Maar daar wist ik op dat moment nog maar heel weinig vanaf. Na even rondspeuren op de website werd mijn interesse nog meer aangewakkerd. Het feit dat mijn kennis van digital marketing, op zijn zachts gezegd, nog niet toereikend was, weerhield mij er niet van om toch een motivatiebrief en CV op te sturen. Na de kennismaking had ik direct een prettig gevoel bij Storm; verstand van zaken, enorm gedreven, informeel en vooral ook erg gezellig!

Kennisverbreding
Tijdens het studeren heeft iedereen de kans om veel kennis op te doen, maar ik heb in de afgelopen maanden gemerkt dat de juiste kennis pas te verkrijgen is in het ‘echte’ werkveld. Stage was voor mij dan ook het allergrootste leermoment van de gehele opleiding en ik denk ook dat ik het enorm heb getroffen bij Storm Digital. Ik heb er alles uit proberen te halen en ik ben in de afgelopen maanden gegroeid van een student tot een (bijna) volwaardig medewerker. Daar werden mij alle kansen toe gegeven.

Zeven maanden lang was ik onderdeel van Storm. Zowel op zakelijk als persoonlijk vlak. Ik was betrokken bij het werk, kon alles leren wat ik wilde weten en ik voelde mij ook echt een Stormvogel. Stormvogel? Dacht ik eerst. Maar ik heb gemerkt dat Stormvogels echt bestaan. De consultants hebben allemaal hun eigen persoonlijkheid, maar op de één of andere manier past iedereen daadwerkelijk bij Storm. Ze hebben ‘iets’ gemeen. De voorliefde voor het vak, pionierschap, humor, gedreven? Het is ‘iets’ wat ik niet kan omschrijven, maar het is iets wat je zou moeten en willen meemaken. Ik ga in ieder geval met een enorme hoeveelheid extra kennis verder werken aan mijn toekomstige carrière en daar ben ik velen binnen Storm enorm dankbaar voor!

#mooiedingendoen
Wat voor vette dingen heb ik dan allemaal wel niet mogen doen? Genoeg! Ik heb campagnes van begin tot einde weten op te zetten. Ik heb voor een groot gedeelte data-analyses mogen doen voor deze campagnes. Ik ben ontzettend veel met klanten in contact geweest, kon mijn creativiteit kwijt in het schrijven van teksten en het meedenken over visuals. En mocht geregeld mee naar klantafspraken op verschillende hoofdkantoren.

Ik wil ook!?
Mocht jij dit lezen en op zoek zijn naar een leerzame, uitdagende en vooral ook leuke stage/werkplek. Wil jij ook #mooiedingendoen? Maar twijfel je op de een of andere manier nog? Bedenk je dan dat:

– Je de mogelijkheid hebt om enorm veel te leren op het gebied van digital marketing;
– Je de begeleiding krijgt die je nodig hebt, maar je wordt ook zeker in het diepe gegooid;
– Heb je het een beetje onder de knie? Dan kan het zomaar gebeuren dat je snel in contact bent met de klant. Juist daar leer je van.
– Je wordt met open armen ontvangen door alle Stormvogels;
– De consultants zijn zeer ervaren, je mag hen alles vragen en er wordt ruim de tijd voor je genomen.

Haal tijdens de stage het beste uit jezelf, wees proactief en wees niet bang om vragen te stellen. Je hebt de mogelijkheid om te leren en die kans kun je bij Storm met beide handen aangrijpen!

Ook een Stormvogel worden? Neem dan contact op met Nadine! Zij is het beste bereikbaar via 06-24 66 65 58 of via vanderveen@stormdigital.nl.

Gerelateerde blogs

in algemeen

5 vragen aan Arjan, Developer Storm Digital

Storm Digital

Maak kennis met Arjan, één van onze tech toppers bij Storm Digital. Alom bekend met PHP, Go en de ontwikkeling van onze eigen tooling. Lees meer over zijn dagelijkse werkzaamheden, uitdagingen en zijn passie voor wintersport. 1. Je bent developer bij Storm Digital. Vertel eens.. wat doe je zoal?  Development is voor mij voornamelijk een passie. […]

Lees verder
in algemeen | digital advertising | sea | seo

Google Marketing Live 2018: ontdek de nieuwe features

Storm Digital

Het kan je niet zijn ontgaan. De lancering van het Google Marketing Platform, waarbij Google Analytics 360 Suite & DoubleClick zijn samengevoegd. Maar dat was nog niet alles. Tijdens Google Marketing Live kwam Google met nog meer nieuwe marketing feature upgrades. Lees in dit artikel de vijf ontwikkelingen die van belang zijn voor jou als […]

Lees verder
in algemeen | digital strategy

Is jouw bedrijf al ingesteld op programmatic werken?

Nynke Feenstra

Dit artikel verscheen ook op Marketingfacts Het tij lijkt te keren Er wordt binnen het vakgebied van marketing al jaren over automatiseren gesproken, maar in praktijk is er in de afgelopen 5 jaar nog niet veel schokkends gebeurd. Men moet nog steeds honderden creaties inboeken in een systeem. En om alles goed te meten, moeten […]

Lees verder