Accenture Interactive breidt digital marketing services uit met overname Nederlandse Storm Digital

Storm Digital, in nieuws

Nieuwe stap in programmatic advertising in Nederland; schaalvergroting in Europa

Amsterdam, 15 maart 2019 – Accenture (NYSE: ACN) heeft Storm Digital overgenomen, een full-service digital marketingbureau gespecialiseerd in social-, programmatic en search advertising diensten. De diensten van het bureau transformeren de klantervaring met strategische, technologische, analytische en creatieve oplossingen in het marketing domein.

De overname versterkt de positie van Accenture Interactive als de Experience Agency op de Nederlandse markt en stelt het bureau in staat om betere klantervaringen te creëren. Dat begint bij creatieve strategie, content creatie, marketing activatie,  en optimalisatie van media en campagnes. In combinatie met het recent overgenomen Amerikaanse Adaptly, draagt de acquisitie van Storm Digital bij aan het versterken van de capaciteiten van Accenture Interactive Programmatic Services.

Storm Digital werd opgericht in 2006 en is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle digitale klantervaringen voor toonaangevende Nederlandse bedrijven en merken, waaronder ABN AMRO, Exact, KLM, Rituals en Transavia. De capaciteiten van het bedrijf omvatten dataverzameling,  audience analytics, search-, social- en programmatic advertising diensten, mediaplanning en -inkoop, content creatie en digital business diensten.

“De enorme drive en expertise van het Storm team vullen ons goed aan en versterken onze aanwezigheid als de experience agency in Nederland. Samen kunnen we onze klanten een hoger niveau datagedreven media-ervaringen bieden”, zegt Ron Vrijmoet, Managing Director van Accenture Interactive, Nederland.

Viktor van der Wijk, CEO van Storm Digital: “We zijn erg trots dat we de aandacht hebben getrokken van ’s werelds grootste digital agency. Storm Digital gooit hoge ogen op het gebied van digital marketing, en dat wordt door Accenture Interactive erkend. Door ons bij Accenture Interactive te voegen, verrijken we ons team en onze klanten met internationaal schaalbare digitale oplossingen die essentieel zijn om successen te behalen in een steeds veeleisender landschap.”

“Accenture Interactive blijft de programmatic services voor internationale merken uitbreiden. Met de toevoeging van Storm Digital kunnen we sneller en beter handelen in termen van lokale aanwezigheid, schaalbaarheid en expertise, en bijdragen aan sterke resultaten voor onze klanten”, aldus Anatoly Roytman, Managing Director van Accenture Interactive Europa, Afrika en Latijns-Amerika.

Storm Digital heeft circa negentig medewerkers in dienst, en is gevestigd in Amsterdam en Groningen. Zij zullen deel gaan uitmaken van Accenture Interactive. Storm Digital bedient klanten in een uitgebreide reeks sectoren, met een specifieke aandacht voor de financiële dienstverlening, automotive, retail en de reisbranche.

De overname van Storm Digital is de tweede investering van Accenture Interactive in Nederland. In 2016 werd al de, in Amsterdam gevestigde, mobile-specialist Mobgen overgenomen. Ook benoemde Accenture Interactive onlangs drie nieuwe creatieve industrieleiders voor zijn team in Nederland.

Over Accenture
Accenture is wereldwijd een toonaangevende dienstverlener met een uitgebreide reeks diensten en oplossingen op het gebied van strategie, advies, technologie, digitale en operationele dienstverlening. Door de combinatie van een ongeëvenaarde ervaring en specialisaties in meer dan veertig bedrijfstakken en voor alle bedrijfsdisciplines – ondersteund door ’s werelds grootste leveringsnetwerk – werkt Accenture op het snijvlak van bedrijfsleven en technologie, en helpt het klanten hun prestaties te verbeteren, die van duurzame waarde zijn voor hun aandeelhouders. Met 469.000 medewerkers die in meer dan 120 landen klanten bedienen, is Accenture een drijfveer voor innovatie die de wijze waarop de wereld werkt en leeft, verbetert. Kijk voor meer informatie op: www.accenture.com.

Accenture Interactive helpt merken en bedrijven met de transformatie van klantervaringen. Middels ons aanbod in design, marketing, content en commerce creëren we nieuwe manieren om winst te behalen in een economie die wordt gedreven door ervaringen. Accenture Interactive is door AdAge voor het derde jaar op rij benoemd tot ’s werelds grootste digitale bureau in het meest recente Ad Age-bureaurapport. En werd daarnaast uitgeroepen tot 2019 Most Innovative Company in Advertising door Fast Company.

Gerelateerde blogs

in nieuws

Accenture Interactive Expands Digital Marketing Services in the Netherlands by Acquiring Storm Digital

Storm Digital

The acquisition is the latest step in growing Accenture Interactive’s programmatic advertising capabilities in Europe AMSTERDAM; March, 15, 2019 Accenture (NYSE:ACN) has acquired Storm Digital, a full service digital marketing agency specialising in search, social and programmatic advertising services that transforms customer experiences through strategic, technological, analytical and creative solutions. The acquisition expands the presence […]

Lees verder
in nieuws

Wij zijn GOUD: da’s Gronings voor gewoon goed

Nynke Feenstra

Hij is weer uit: de jaarlijkse editie van de Emerce100! Wij hebben goud in maar liefst twee categorieën: digital marketing bureau’s én consultancy. Uniek en nog nooit eerder gebeurd, hebben we ons laten vertellen. Extra mooi omdat deze lijst wordt samengesteld door alle beslissers en beïnvloeders uit het werkveld van digital marketing. We willen iedereen […]

Lees verder
in nieuws

De rol van de search marketeer verandert door toename automatisering

Storm Digital

Uit onderzoek van DDMA en IAB Nederland blijkt dat midden tot grote Nederlandse bedrijven 53% van hun SEA activiteiten vandaag de dag al automatiseren. Om te zorgen dat automatisering goed wordt ingezet, zijn er veranderingen nodig binnen bedrijven: e​r dient een mentaliteitsverandering plaats te vinden ten opzichte van automatisering en het is van belang de juiste vaardigheden binnen […]

Lees verder