Storm Inspire: De kracht van Facebook Marketing

Storm Digital

Storm Digital in events | Storm inspire

Samen met WNF en Facebook zijn we knallend het nieuwe jaar in gegaan. Gezamenlijk hebben we een inspiratiemiddag verzorgd voor maar liefst 60 bedrijven. Dit event, met als thema Facebook Marketing, werd georganiseerd in Zeist, bij het Wereld Natuur Fonds. Tijdens deze middag werd de bomvolle zaal toegesproken door diverse sprekers van WNF, Facebook en StormMC. Bekijk het filmpje om de sfeer te proeven en zorg ervoor dat je er de volgende keer (weer) bij bent!

Marlou van Campen en Ellen Hendrix van WNF vertelden hoe zij social media in hun strategie hebben verweven. In hun verhaal gaven ze uitleg en tips hoe het WNF natuurfans weet te bereiken, betrekken en activeren. Geert Mol gaf een kijkje in de duizelingwekkende cijfers en mogelijkheden van Facebook; van aantal gebruikers op hun platformen tot aan nieuwe ad formats die binnenkort beschikbaar worden gemaakt.

Ook StormMC was actief met presentaties. Zo vertelde social marketing consultant Marlies Bregman over de waarde van fans, hoe je deze kan categoriseren en wat voor soort content je hen kan laten zien. Erik de Ruiter vertelde over het belang van goede creatives en hoe je deze zowel relevant als consistent maakt. Jasper Dijkstra sloot de middag af met een presentatie over Predictive Modelling. Daarin vertelde hij hoe je data in kan zetten om verbanden en classificaties te duiden en de data uiteindelijk kan gebruiken om voorspellingen te doen.

Na deze inspirerende sessies werd er afgesloten met een gezellige borrel, waarbij de 130 aanwezigen konden napraten en netwerken, uiteraard onder het genot van een drankje. Kortom; een zeer geslaagde middag.

Key Takeaways:

– Het succes van je campagne is voor ongeveer 50% afhankelijk van je creatives. Zorg dus voor goede creatives!
– Aan de hand van in het verleden opgedane data is het mogelijk predicting tools te maken. Hiermee kun je in de toekomst campagnes op de juiste manier optimaliseren en instellen om gestelde doelstellingen te realiseren.
– Maak gebruik van de (nieuwe) smart pixel van Facebook om zo meer uit je audiences en facebook campagnes te halen.

 

Gerelateerde blogs

in events

De ins en outs van Social Marketing Day 2019

Storm Digital

Storm Digital

Op donderdag 10 oktober gingen we vroeg uit de veren om aanwezig te zijn bij de Social Marketing Day 2019 in Rotterdam. De dag bestond uit verschillende interactieve sessies, cases, succesverhalen en trends gepresenteerd door een groot aantal inspirerende sprekers. Kortom: een drukke, maar leerzame, dag! Voor alle mensen die niet aanwezig konden zijn, zetten […]

Lees verder
in events

Stormvogels op DMEXCO!

Storm Digital

Storm Digital

Collega’s Willemijn, Caren, Aukeline en Koen bezochten op 11 & 12 september de grootste Digital Marketing expo en conferentie dat Europa rijk is: DMEXCO in Keulen. Het thema dit jaar was: “Trust in you”. Vertrouwen is in deze drieledig:  Vertrouwen van de consument in bedrijven/merken Vertrouwen van de bedrijven in haar werknemers Vertrouwen van de […]

Lees verder
in events

Fullstack Fest 2019!

Storm Digital

Storm Digital

Wat hebben een professor in superman-pak, Houdini en sociaal netwerk Yubl met elkaar gemeen? Precies! Ze kwamen allemaal aan bod tijdens Fullstack Fest 2019! Een hele delegatie Stormvogels bestaande uit Arjan, Daan, Dave, Boris en Robin is afgelopen week afgereisd naar Sitges, Barcelona. Hier hebben zij, naast het drinken van heerlijke cervezas deelgenomen aan Fullstack […]

Lees verder