Storm Inspire: De kracht van Facebook Marketing

Storm Digital

Storm Digital in events | Storm inspire

Samen met WNF en Facebook zijn we knallend het nieuwe jaar in gegaan. Gezamenlijk hebben we een inspiratiemiddag verzorgd voor maar liefst 60 bedrijven. Dit event, met als thema Facebook Marketing, werd georganiseerd in Zeist, bij het Wereld Natuur Fonds. Tijdens deze middag werd de bomvolle zaal toegesproken door diverse sprekers van WNF, Facebook en StormMC. Bekijk het filmpje om de sfeer te proeven en zorg ervoor dat je er de volgende keer (weer) bij bent!

Marlou van Campen en Ellen Hendrix van WNF vertelden hoe zij social media in hun strategie hebben verweven. In hun verhaal gaven ze uitleg en tips hoe het WNF natuurfans weet te bereiken, betrekken en activeren. Geert Mol gaf een kijkje in de duizelingwekkende cijfers en mogelijkheden van Facebook; van aantal gebruikers op hun platformen tot aan nieuwe ad formats die binnenkort beschikbaar worden gemaakt.

Ook StormMC was actief met presentaties. Zo vertelde social marketing consultant Marlies Bregman over de waarde van fans, hoe je deze kan categoriseren en wat voor soort content je hen kan laten zien. Erik de Ruiter vertelde over het belang van goede creatives en hoe je deze zowel relevant als consistent maakt. Jasper Dijkstra sloot de middag af met een presentatie over Predictive Modelling. Daarin vertelde hij hoe je data in kan zetten om verbanden en classificaties te duiden en de data uiteindelijk kan gebruiken om voorspellingen te doen.

Na deze inspirerende sessies werd er afgesloten met een gezellige borrel, waarbij de 130 aanwezigen konden napraten en netwerken, uiteraard onder het genot van een drankje. Kortom; een zeer geslaagde middag.

Key Takeaways:

– Het succes van je campagne is voor ongeveer 50% afhankelijk van je creatives. Zorg dus voor goede creatives!
– Aan de hand van in het verleden opgedane data is het mogelijk predicting tools te maken. Hiermee kun je in de toekomst campagnes op de juiste manier optimaliseren en instellen om gestelde doelstellingen te realiseren.
– Maak gebruik van de (nieuwe) smart pixel van Facebook om zo meer uit je audiences en facebook campagnes te halen.

 

Gerelateerde blogs

in events

Fullstack Fest 2019!

Storm Digital

Storm Digital

Wat hebben een professor in superman-pak, Houdini en sociaal netwerk Yubl met elkaar gemeen? Precies! Ze kwamen allemaal aan bod tijdens Fullstack Fest 2019! Een hele delegatie Stormvogels bestaande uit Arjan, Daan, Dave, Boris en Robin is afgelopen week afgereisd naar Sitges, Barcelona. Hier hebben zij, naast het drinken van heerlijke cervezas deelgenomen aan Fullstack […]

Lees verder
in events

Mark en Bob waren naar de GMP Summit in Dublin!

Storm Digital

Storm Digital

GMP Summit Dublin: “Marketeers zijn wetenschappers in de social sciences”  Dinsdagochtend 3 september was het zover, collega’s Bob & Mark zijn uitgenodigd voor het jaarlijkse Google Marketing Platform Summit in Dublin. En ze hebben er zin in! Na een heerlijke lunch  trapte Mick Hodgins – GMP Director en gastheer van het event, af op Google’s […]

Lees verder
in events

Facebook Accelerate 2019: wij praten je bij

Storm Digital

Storm Digital

Pitch play plunge! Nee, dit is niet de titel van de nieuwste Disney film of een tekst welke een goochelaar in zijn show gebruikt om een konijn te laten verdwijnen, maar een strategie welke vorige week gepresenteerd werd en gaat over hoe om te gaan met de inzet van je creatives. De kern daarbij is […]

Lees verder