Storm Inspire: Zo zet je content in mét resultaat!

Storm Digital

Storm Digital in events | Storm inspire

Donderdag 26 november vond Storm Inspire plaats in het Wyndham hotel in Amsterdam. Tijdens de inspirerende middag vertelden Puck Landewé van Wehkamp, Cedric Brunings van Twitter en Mark Slagter van StormMC hun verhaal over de rol van content binnen marketing. Over hoe je vervolgens de verbinding maakt met je performance marketing. Een kort verslag van de drie inspirerende verhalen.

Wehkamp: Inspireren, adviseren & raken

Puck Landewé van Wehkamp vertelt hoe Wehkamp het nummer één contentplatform voor fashion- en lifestyle advies van Nederland wil worden. Om daar te komen, hebben ze drie pijlers geformuleerd om mensen met fashion en style te inspireren. Dat zijn; inspireren, adviseren en raken. Aan de hand daarvan hebben ze alle content ontwikkeld. Daarbij wilde Wehkamp zowel persoonlijk als vooruitstrevend zijn. Met de verkiezing van ‘Wehkamps next vlogger’ hebben ze beide opgepakt, en ook de ‘Jurkenwijzer’ is een perfect voorbeeld van relevante content voor de doelgroep. Door het inschakelen van de doelgroep is content niet alleen voor, maar ook mét hun doelgroep ontwikkeld.

Inspire Wehkamp

StormMC: Word een content brand

Mark Slagter van StormMC begon zijn sessie met een rondgang langs diverse marketingmodellen. Een belangrijk vertrekpunt, maar zoals Mark aangaf; eigenlijk is er sinds 1898 niet veel veranderd in het marketing model. Wat er wel is veranderd? Onze mediaconsumptie. In plaats van dat we het opzoeken, komt alle content inmiddels automatisch naar ons toe. Als bedrijf kun je daarop inspelen, door een content brand te worden. Belangrijk verschil: branded content wordt gecreëerd voor een bedrijf. Een content brand creëert meerwaarde voor haar audience.
Vervolgens ging Mark in op de strategie van content performance en welke KPI’s en kanalen daarbij passen. Hij besloot met de tips; target een niche, vind een content loophole, maak een afspraak met je audience en wees stipt!

Inspire Wehkamp Twit

Twitter: The power of now

Cedric Brunings van Twitter begon zijn verhaal over de kracht van Twitter; daar zijn waar het nieuws zich bevindt, de power of now. Recent voorbeeld zijn natuurlijk de aanslagen in Parijs: Twitter is daar als eerste om verslag te doen. Dit verklaart ook de introductie van Twitter Moments; als eerste alle updates van momenten verzamelen en ontdekken. Daarnaast gaf Cedric aan dat je Twitter in kan zetten aan de hand van het handige vierluik: Live, Campaign, Everyday en Reactive. Op die manier benut je de kracht van Twitter op het gebied van content optimaal. Content kun je via Twitter verspreiden via diverse middelen (Twitter Cards, Multi Photo Upload, Vine, Lead Generation etc.) waardoor Twitter inmiddels al veel meer is dan 140 tekens. Het is inzetbaar voor diverse soorten content!

We kijken terug op een zeer geslaagde Storm Inspire, waarbij we aan de hand van diverse en inspirerende presentaties daadwerkelijk gerichter met content aan de slag kunnen!

 

Gerelateerde blogs

in events

Fullstack Fest 2019!

Storm Digital

Storm Digital

Wat hebben een professor in superman-pak, Houdini en sociaal netwerk Yubl met elkaar gemeen? Precies! Ze kwamen allemaal aan bod tijdens Fullstack Fest 2019! Een hele delegatie Stormvogels bestaande uit Arjan, Daan, Dave, Boris en Robin is afgelopen week afgereisd naar Sitges, Barcelona. Hier hebben zij, naast het drinken van heerlijke cervezas deelgenomen aan Fullstack […]

Lees verder
in events

Mark en Bob waren naar de GMP Summit in Dublin!

Storm Digital

Storm Digital

GMP Summit Dublin: “Marketeers zijn wetenschappers in de social sciences”  Dinsdagochtend 3 september was het zover, collega’s Bob & Mark zijn uitgenodigd voor het jaarlijkse Google Marketing Platform Summit in Dublin. En ze hebben er zin in! Na een heerlijke lunch  trapte Mick Hodgins – GMP Director en gastheer van het event, af op Google’s […]

Lees verder
in events

Facebook Accelerate 2019: wij praten je bij

Storm Digital

Storm Digital

Pitch play plunge! Nee, dit is niet de titel van de nieuwste Disney film of een tekst welke een goochelaar in zijn show gebruikt om een konijn te laten verdwijnen, maar een strategie welke vorige week gepresenteerd werd en gaat over hoe om te gaan met de inzet van je creatives. De kern daarbij is […]

Lees verder