High Impact Formaten
Welke high-impact formaten zijn er allemaal? Om je verder te helpen en op gang te brengen, hebben we een lijst samengesteld met een aantal recente en favoriete high-impact advertenties en wat deze effectief heeft gemaakt.
“Innovatieve formaten leiden tot zowel significant hogere engagement rates als brand impact” – Google, 2020
- Homepage Takeover: Allereerst is dat de homepage takeover (HPTO), ook wel Radical of APTO genoemd. Dit is een van de meest bekende vormen van rich media. Dit high-impact formaat neemt met zijn design een ruime plek in op de landingspagina van de website waarop u wilt adverteren. De uiting bestaat meestal uit een combinatie van left skin, header en een right skin. Daarnaast kan er extra een rectangle display- of video uiting toegevoegd worden. Deze rich media advertenties vallen extra op door de mogelijkheden in animatie en video en om hun hoge click-through-rate.
- Skins: Ook wel homepage takeover of back drop genoemd, een skin neemt de homepage van de website van een uitgever over. Deze worden vaak gemaakt met een mix van statische JPEGs en geanimeerde HTML5-banners. Skins zijn zeer geschikt voor merkbekendheid en om verkeer naar uw site te leiden. Statistieken zoals ad recall, time-on-site en clicks zijn de sleutel tot het beoordelen van het succes van een skin.
- Parallax: Parallax is een een high-impact formaat dat is ontworpen voor mobiele gebruikers. Het maakt gebruik van een gelaagd, parallax-animatie-effect om de aandacht op een interessante en niet-opdringerige manier te trekken. De advertentie reageert op de beweging van gebruiker met zijn smartphone en hierdoor krijgt de uiting een driedimensionaal effect en wordt de advertentie volledig onthuld.
- Masthead: Met de YouTube-masthead kan jij jouw merk, product of service weergeven op de YouTube Home-feed. De masthead is een video die in de vorm van een native advertentie-indeling wordt weergegeven op alle apparaten. De YouTube-masthead is ideaal om een enorm bereik of grote bekendheid te genereren.