Aanpak
De eerste stap is de opzet van een Multi Language Feeds. De feed moet in de default taal opgezet worden. Vervolgens kun je de tweede (derde, vierde) feed met de additionele talen opzetten. Wij hebben Smarty gebruikt om de extra talen toe te voegen. Nu kun je de feed selecteren binnen een Dynamic Ads campagne en de juiste velden met elkaar matchen.
Je kunt zo veel talen toevoegen als je wil. Wij zijn gestart met twee talen. Middels een split test hebben we het effect op de performance van deze set-up getest. Cell A bestond uit twee (oude set-up) gescheiden campagnes, bijvoorbeeld Canada-French & Canada-English. Cell B bestond uit de nieuwe set-up: een Multi Language Campagne.
Resultaten
De test is uitgevoerd in acht landen, waarvan vier een significant resultaat lieten zien gebaseerd op de Initiate Check-out: een Facebook pixel event. Van deze vier campagnes lieten drie campagnes een positief significant resultaat zien voor de Multi Language campagne. De overige campagne liet een iets lagere CPA voor de One Language campagne zien, maar slechts 5% verschil. De 3 campagnes met het positieve resultaat lieten gemiddeld een 9% lagere CPA zien. Deze verschillen zijn allemaal gebaseerd op een 95% significantie.
Daarnaast zien we in alle vier de campagnes een significante stijging van 37% op de conversies.
Conclusie
We hebben deze set-up in verschillende landen getest en de meerderheid lieten een (significant of niet significant) beter performance zien in de CPA: Duitsland, Argentiniƫ, Canada, Japan en Spanje lieten dit resultaat zien. We kunnen dus concluderen dat een Multi Language Feed zorgt voor een betere performance gebaseerd op conversies.
Onze visie
We leven in een grensloos milieu waar marketeers ook grensloos te werk gaan. In plaats van per land campagnes opzetten, kijken we steeds naar nieuwe manier om landen en talen te integreren. Om learnings te delen, en schaalbaar te werk te gaan. Multi Language Feeds zijn een fantastisch voorbeeld van het verhogen van de performance terwijl de kosten van campagne management dalen.
Een volgende stap in een cross border aanpak is de aggregatie van landen op campagne level. We passen dit al toe voor sommige klanten om zo het Facebook algoritme nog meer ruimte te geven te optimaliseren richting performance binnen het gegeven country-budget.
Meer weten? Neem contact met ons op!