Social Strategie
  • 7 september 2020
  • Door Stormdigital
  • In Social

Het Social kanaal. Ontzettend belangrijk in tijden van crisis, want hier komen mensen samen om te praten over de huidige situatie en het laatste nieuws. Het kan zijn dat jouw social campagnes op dit moment op pauze staan, of dat jouw organisatie juist frequenter aanwezig is op deze kanalen vanwege de gebruikerstoename. Hoe dan ook, is dit hét moment om je social campagnes en set-up eens onder de loep te nemen.

In deze editie van Slimme marketing, juist nu! praten we je bij over alle initiatieven die je nu kunt nemen om straks met het social kanaal sterker uit de strijd te komen.

Smartly

Smartly is een hele waardevolle tool om je Social Marketing naar een hoger niveau te tillen. Haal je op dit moment alles uit het platform? Nu is de tijd om de volgende stap te zetten!

Video & Image templates

Ga eens aan de slag met Video & Image templates. Een introductie met tal van voorbeelden vind je hier. Ga er op je gemak eens doorheen en maak een template aan in Smartly.

Feed Based Advertising

Pas jij dit al toe? Bekijk hier wat alle mogelijkheden zijn. Wordt dit al optimaal ingezet of liggen hier nog kansen?

Hygiëne

Hoe staat het met de campagne naming, je audiences, ad creatives en utm codes? Een goede structuur zorgt ervoor dat reporting en analyseren een stuk gemakkelijker wordt.

Measurement studies

Maak je al gebruik van Measurement studies zoals een Brand of Conversion lift study? Ook hierover valt genoeg te lezen, bijvoorbeeld in dit artikel.

Testing

Hoe staat het met testing? Testen jullie genoeg of is hier nog ruimte voor verbetering? Een goede stap is om een Testing Document bij te houden in bijvoorbeeld Trello. Mocht je deze al hebben staan, check dan vooral of deze nog up to date is. En ook niet onbelangrijk, worden alle significante resultaten ook doorgevoerd in de huidige campagnes?

Pas je campagnes aan

Pas je campagnes aan naar de huidige situatie. Zijn de behoeftes van je klanten veranderd? Communiceer duidelijk over het beleid en de aanpak die wordt gehanteerd. Zijn er bijvoorbeeld veelgestelde vragen waar je op in kan spelen?

Nieuwe kanalen

Zijn eventueel nieuwe kanalen interessant voor je business? Snapchat, Twitter, LinkedIn, Pinterest of TikTok? Wellicht heb je nu iets meer tijd om een ad account op te zetten. Bekijk ook vooral de ad formats en measurement sectie. Ook interessant om te weten: Ook brand lift studies zijn sinds kort mogelijk op Snapchat en Pinterest ontwikkelt zich verder met Pinterest Shopping!

Pixel set-up

Mocht je al bezig zijn met een aantal nieuwe kanalen, neem dan ook de pixel setup eens goed onder de loep. Staan überhaupt de pixels van alle kanalen op de website? Meten is weten!

Nog niet uitgeleerd? Voor de klanten binnen retail heeft Smartly handige checklists opgesteld met hierin tips voor o.a. je dynamische retargeting, eventuele copy aanpassingen en veel meer te ondernemen acties gedurende de COVID-19 crisis. 

Mochten wij je kunnen helpen, schroom niet om contact op te nemen.