Storm Digital start Vision API met CLUSE

Nynke Feenstra, in nieuws

Storm Digital & horloge- en sieraden merk CLUSE slaan de handen ineen om samen te werken aan slimme Image Content Analysis passend bij de digitale doelstellingen van het merk.

Door middel van een analyse op basis van machine learning is onderzoek gedaan naar de visuals/ads van CLUSE om vast te stellen welke elementen het best presteren bij uitingen binnen Facebook & Instagram. Honderden elementen werden geclassificeerd en vervolgens gebruikt bij de totstandkoming van een voorspellingsmodel. Op die manier kan voor toekomstige ads worden vastgesteld, welke elementen terug dienen te komen om ads zo goed mogelijk te laten presteren op basis van vooraf opgestelde KPI’s.

Wij zijn er trots op om deze unieke manier van werken te starten met CLUSE. Ze zijn een snel groeiend merk met enorme ambities. Deze ambities willen ze o.a. waarmaken door op een innovatieve manier naar zaken te kijken. De Google Cloud Vision API past hier perfect binnen”, aldus Henk-Jan Verkaik, manager business development Storm Digital.

Wij zijn blij met de soepele en professionele samenwerking met Storm Digital. Zij waren de eerste partij die deze nieuwe visuele analyse bij ons onder de aandacht hebben gebracht. Deze analyse is uiterst relevant voor onze bedrijfsvoering. Door data te combineren met creative zijn we samen tot waardevolle inzichten gekomen”, aldus Eric Harding, Sr. Online Marketeer CLUSE.

Over CLUSE
CLUSE is gestart in 2013 en werd in een hele korte tijd een van de meest trendy horloge- en sieradenmerken wereldwijd. Ze verkochten vorig jaar meer dan 1 miljoen horloges en streven ernaar om dit komend jaar nog te verdubbelen waarbij een grote focus ligt op het digitaal etaleren van hun producten.

Dit wil ik ook! 
Wil je meer weten over slimme Image Content Analysis en ben je benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen doen? Neem direct contact met ons op!

Gerelateerde blogs

in nieuws

Wij zijn GOUD: da’s Gronings voor gewoon goed

Nynke Feenstra

Hij is weer uit: de jaarlijkse editie van de Emerce100! Wij hebben goud in maar liefst twee categorieën: digital marketing bureau’s én consultancy. Uniek en nog nooit eerder gebeurd, hebben we ons laten vertellen. Extra mooi omdat deze lijst wordt samengesteld door alle beslissers en beïnvloeders uit het werkveld van digital marketing. We willen iedereen […]

Lees verder
in nieuws

De rol van de search marketeer verandert door toename automatisering

Storm Digital

Uit onderzoek van DDMA en IAB Nederland blijkt dat midden tot grote Nederlandse bedrijven 53% van hun SEA activiteiten vandaag de dag al automatiseren. Om te zorgen dat automatisering goed wordt ingezet, zijn er veranderingen nodig binnen bedrijven: e​r dient een mentaliteitsverandering plaats te vinden ten opzichte van automatisering en het is van belang de juiste vaardigheden binnen […]

Lees verder
in nieuws

Adobe Max 2017 – Het verslag

Storm Digital

Verslag van The Creativity Conference Leestijd: 3 minuten. Afgelopen maand waren we aanwezig bij hét event voor alle creatievelingen vanuit de hele wereld; Adobe Max in the Venetian in Las Vegas. De opening was big. Maar liefst 12.000 designers, art-directors, fotografen, videografen én een nuchtere Groninger kwamen bijeen om kennis op te doen en te […]

Lees verder