Conversieratio Optimalisatie

Verhoog je digital marketing effectiviteit met CRO!

Een digital marketing campagne kan nog zo veel verkeer naar je website brengen, maar zonder een goed converterende website ben je eigenlijk geld aan het weggooien. Conversie optimalisatie ofwel conversieratio optimalisatie (CRO), richt zich op het laten groeien van je online rendement door conversieproblemen op je (mobiele) website of app op te lossen. Daarbij draait het er allemaal om, dat het verkeer op je website daadwerkelijk overgaat tot een conversie. Of dit nou een aankoop is, een nieuwsbrief inschrijving of een donatie, vanuit onze aanpak kunnen wij op vrijwel elke KPI optimaliseren.

Visie op Conversie Optimalisatie

“Wij gaan de layout aanpassen want dat heeft onze concurrent ook, dus het zal wel werken” – Nee! Elke website, bezoeker en organisatie is anders. Voordat je tijdsintensieve en dure veranderingen doorvoert op je website is het belangrijk om het effect van de verandering te kennen en te weten waarom je de verandering doorvoert. Op basis van uitgebreide kwantitatieve en kwalitatieve analyses formuleren we hypotheses voor jouw organisatie en doelen. Door de hypotheses te testen kunnen wij efficiënt aan de slag met het verbeteren van je rendement. Op deze manier garanderen wij een continue optimalisatie traject waar waardevolle verbeteringen uit voortkomen.

Onze aanpak

Online (en offline) marketingactiviteiten zijn één geheel, en daar hoort conversie optimalisatie zeker bij. Data is altijd het uitgangspunt voor een hypothese – en dus ook voor de testen die wij doen. Om knelpunten te vinden beginnen wij daarom altijd bij een analyse van beschikbare data. Daarnaast gaat een van onze ervaren CRO-consultants actief op zoek naar knelpunten op jouw website gebaseerd op ervaringen en theorieën en/of conventies van erkende experts op het gebied van usability, user experience en verleidingstechnieken.

Voor kwalitatieve inzichten betrekken wij jouw doelgroep door diverse gebruikersonderzoeken. Zo voeren wij regelmatig card sorting/think-aloud onderzoeken uit, of houden panel-interviews waardoor jouw doelgroep specifiek feedback geeft over waarom zij niet converteren. Situatieafhankelijk gaan we op zoek naar de beste onderzoeksmethode.
De next step is het reduceren van fricties en het vergroten van de motivatie. Storm Digital helpt jou daarbij! Afhankelijk van de volwassenheid van je organisatie bepalen we samen een strategie en tactiek om conversie optimalisatie een onmisbaar onderdeel van je marketingactiviteiten te maken. Uiteraard helpen we je ook bij het uitwerken van mockups en het bouwen van gepersonaliseerde A/B testen.

Conversie Optimalisatie & Growth Marketing

Resultaatgericht denken en verder kijken dan het ene marketingkanaal lang is: het zit diep geworteld in de cultuur van onze organisatie. Conversie optimalisatie is onderdeel van de pilaren ‘Analyse’ en ‘Engage’ binnen ons Growth Marketing model. Leer je bezoeker steeds beter kennen en speel daar vervolgens op in door op de juiste plek de juiste boodschap te communiceren.

CRO bij Storm Digital staat voor:

  • Vakgroep met specialistische kennis van uiteenlopende CRO-disciplines:
    usability, UX, data analyse, webdevelopment, coderen, persuasion en personalisatie
  • Diepgaande en kwalitatieve analyses en expert reviews
  • Integratie over alle digital kanalen
  • Onafhankelijk in keuze testing tools
  • Partnership met Optimizely
  • Data analyse, onderzoek en creatie onder één dak

Ook aan de slag met conversie optimalisatie? Neem dan contact op met één van onze CRO-consultants om te weten wat we voor jou kunnen betekenen.

Sharing is caringShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Sounds good!

I'm in for a good conversation and a great cup of coffee

Contact us!

Wij werken o.a. voor: