Data en tag management

Daar waar het verschil wordt gemaakt in je digital marketing strategie.

Wat is een effectieve marketingstrategie zonder de juiste toepassing van data? Juist. Helemaal niks. Tegenwoordig is er zoveel data beschikbaar. De uitdaging zit hem al lang niet meer in het inzichtelijk krijgen van deze data, maar het echte verschil wordt gemaakt door deze data op de juiste manier in te zetten. Daarbij informeren data niet alleen, maar maak je met de juiste analyses juist je voorspellingen. Daarmee weet je de klant op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken. Het gevolg: betere campagnes en optimale resultaten.

Data Collectie

Voor het verkrijgen van de juiste inzichten moet data verzameld worden uit alle digitale media; de eigen website, apps, betaalde campagnes en alles wat er gebeurt in de markt en binnen sociale media. Door verschillende data te verzamelen en te meten, zijn we in staat duidelijke rapportages op te zetten.

Storm Digital implementeert tag management en webanalytics systemen. Wij werken met tools van o.a. Google Tag Manager, Adobe Dynamic Tag Manager en Tealium. Bij diensten kun je denken aan;

  • App Tracking
  • Tag Management
  • Tag Support

Wij ontwikkelen daarbij grafisch, interactieve dashboards die het mogelijk maken om in één blik alle relevante informatie te tonen uit 1 tot wel 100 verschillende bronnen. Zodat jij je marketingprestaties ten alle tijde kunt monitoren.

Data Science & Analytics

Uiteindelijk is niet het doel het verzamelen van data, maar het creëren van waarde. Data kan daarmee vragen beantwoorden waarvan je niet wist dat je ze had. Met gerichte statistische analyses wordt informatie verkregen die unieke inzichten biedt op bijvoorbeeld koopintentie, optimale media inzet en de juiste match tussen klant en product. Hiermee tillen we je digital marketing inspanningen naar een hoger niveau.

Voorbeelden binnen Data Science zijn:

  • webanalytics
  • conversie attributie
  • cross device analyse
  • statistisch analyses

Marketing optimalisatie

Uiteindelijk wil je de data omzetten in acties. Een koppeling maken tussen geavanceerde bezoekerssegmenten en marketing campagnes. E-mails personaliseren aan de hand van gedrag van bezoekers op de website. Daar zit de échte waarde. Dan kan een data management platform (DMP) uitkomst bieden. Storm Digital voorziet in implementaties van enterprise DMP’s zoals Tealium en Relay42.

Privacy and data protection

Bij het meten van bezoekersgedrag moeten de wetten die hier betrekking op hebben nageleefd worden. Met de juiste voorbereiding kunnen organisaties nog steeds veel nuttige informatie verzamelen en effectieve digital marketing voeren. Wij helpen je hier graag bij. Denk hierbij aan:

  • Privacy
  • Cookiebeheer

Data en tag management staat voor:

  • Meer dan 100 data & tag management implementaties per jaar.
  • Ervaring met datakoppelingen tussen mediaplatforms, CRM en interne BI infrastructuur.
  • Supportdesk voor optimale continuïteit.
  • Partnerships & accreditatie voor alle grote tag- en datamanagement systemen.
Sharing is caringShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Klinkt goed!

Ik kom graag eens kletsen onder het genot van een kop koffie.

Neem contact met ons op

Wij werken o.a. voor: