Display Advertising

Programmatic buying en dynamic creatives voor effectieve display advertising!

Waar display advertising lange tijd vrij statisch was en met name werd ingezet voor branding doeleinden (naamsbekendheid vergroten), zijn we tegenwoordig steeds beter in staat om de juiste persoon op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken. Dit maakt display advertising zowel effectief voor brand marketing als een uitstekend performance kanaal.

Onze aanpak

Display advertising geeft adverteerders de mogelijkheid om een advertentie boodschap aan een brede of juist zeer specifieke doelgroep onder de aandacht te brengen. Hierbij kan er grofweg onderscheid worden gemaakt in twee typen campagnes: campagnes met een branding doel en conversiegerichte campagnes.

Display advertising is bij uitstek het kanaal voor het creëren van awareness, bijvoorbeeld voor het promoten van een nieuw product of het ondersteunen van een crossmediale campagne. Ook kan er worden gedacht aan on-going campagnes om structurele aanwezigheid te genereren. Met de juiste content en de juiste targeting in de bovenste lagen van de funnel weten we de doelgroep aan te spreken.

Door middel van open RTB, private market places alsmede managed buys weten we advertentieruimte in te kopen op het brede scala van open en premium domeinen. Daarbij zorgen onder andere de uitgebreide mogelijkheden van programmatic buying en de geautomatiseerde inkoop van online advertentieruimte via real-time bidding (RTB) voor een specifieke en doeltreffende targeting. Hierbij zijn we altijd verzekerd van het bereiken van de juiste doelgroep!

Display advertising kan bovendien worden ingezet voor de onderste lagen van de marketingfunnel. Met strategisch opgezette retargeting campagnes wordt een hoger rendement uit huidige bezoekers gehaald. Hierbij kijken we niet alleen naar rechtstreekse conversies, maar ook naar metrics als Customer Lifetime Value (CLV). Daarnaast kan dynamische retargeting voor nog meer personalisatie zorgen. Door middel van data over het zoekgedrag van huidige bezoekers kan een meer persoonlijke boodschap in de uitingen worden getoond, waardoor deze bezoekers terug naar de website worden geleid om eerdere acties te voltooien.

Display Advertising & Growth Marketing

Display Advertising bevindt zich in de ‘Campaigns’ kolom van ons Growth Marketing model. We richten ons daarbij op alles van bereik tot aan performance, vandaar dat er veel wordt samengewerkt met bijvoorbeeld SEA- en Social marketing. Daarnaast is er veel samenhang met data en content om met de juiste inzichten de juiste content aan te bieden.

Display Advertising bij Storm Digital staat voor:
– Programmatic Buying
– Conversiegericht & Branding
– Dynamisch gegenereerd
– Open Exchanges – premium sites
– Native Advertising

Sharing is caringShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Sounds good!

I'm in for a good conversation and a great cup of coffee

Contact us!

Wij werken o.a. voor: