DMP Implementaties

Krijg beter inzicht in de werkelijke bijdrage van je marketingkanalen.

Wil je een koppeling maken tussen geavanceerde bezoekerssegmenten en marketing campagnes? E-mails personaliseren aan de hand van gedrag van bezoekers op de website? Of je klantenservice voorzien van informatie over klantgedrag op de website of in jouw app? Dan kan een data management platform (DMP) uitkomst bieden.

Data management platforms (DMP’s) zorgen voor de collectie en processing van klant- en bezoekersinformatie en maken deze toegankelijk voor marketing en personalisatie doeleinden. Data management platforms zijn vooral interessant voor bedrijven die opzoek zijn naar een centrale omgeving voor al hun klantdata, het zogenaamde 360° klant- of bezoekersprofiel, en daarop willen anticiperen door deze data te ontsluiten naar bijvoorbeeld DSP’s, e-mail platforms en personalisatie tools.

Data Management Platforms

Storm Digital heeft verschillende geaccrediteerde specialisten in huis die kunnen voorzien in de implementatie en het gebruik van een DMP. Op basis van jouw wensen en bedrijfsdoelstellingen zoeken wij uit welke DMP het beste aansluit bij jouw bedrijf. Voorbeelden van platforms waar wij mee werken zijn:

  • Tealium
  • Relay42
  • Adobe Audience Manager
  • Krux
  • Oracle BlueKai

Implementaties

Storm Digital heeft de technologische expertise in huis en kan jouw bedrijf helpen met implementaties van diverse DMP’s. De basis wordt hierbij gevormd door een tag management systeem dat alle data op jouw websites en apps ontsluit en daarmee ook kan voorzien in uniforme data richting jouw DMP. Om de profielinformatie in de DMP compleet te maken, leggen we connecties met andere platforms en synchroniseren we deze zoveel mogelijk tot unieke profielen. Hierdoor wordt klant X in marketinguitingen, op jouw websites en in jouw apps als 1 gebruiker gezien.

Van data naar actie
De meerwaarde van een DMP wordt zichtbaar bij het omzetten van data in actie. Dit doen we door binnen de aanwezige klantprofielen audiences en segmenten samen te stellen, waar marketing of service acties op kunnen worden uitgevoerd. Wil je een bezoeker die zijn winkelmandje verlaten heeft met product Y een speciale aanbod doen wanneer hij contact heeft met uw klantenservice? Bezoekers afkomstig van een food & health blog op een gezond artikel wijzen? Met de juiste connecties is het dus mogelijk! De samengestelde audiences worden beschikbaar gesteld aan de marketing platforms van jouw bedrijf en zijn daarmee klaar voor optimale gepersonaliseerde marketing.

DMP staat voor:

  • Uitgebreid track record van DMP implementaties van verschillende laagdrempelige of high-end systemen.
  • Aantoonbaar succes met de opzet van effectieve audiences voor marketing en personalisatie doeleinden.
  • Ervaring met tientallen datakoppelingen waaronder DoubleClick, Salesforce, Facebook en e-mail systemen
Sharing is caringShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Klinkt goed!

Ik kom graag eens kletsen onder het genot van een kop koffie.

Neem contact met ons op

Wij werken o.a. voor: